משפט

משפט נתניהו חודש: "צריך לסיים עם זה"

הבוקר, לאחר הפסקה של יותר מחודשיים משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, חודש. אומנם נתניהו קיבל פטור אך נכון לעכשיו הרכב השופטים שואף לזרז את המשפט על מנת להביא לסיום הפרשה
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
אחרי הפסקה שארכה קצת יותר מחודשיים, משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו חודש הבוקר בבית המשפט המחוזי בירושלים. אומנם ראש הממשלה נתניהו, קיבל נכון לעכשיו, פטור מהתייצבות לדיונים הללו.
יכול להיות שבהמשך הוא עשוי להידרש להתייצב בבית  המשפט על מנת להעיד בעוד כמה חודשים, ואם המלחמה תימשך חודשים ארוכים תצטרך לעלות השאלה כיצד זה יתבצע במהלך ניהולה.
 
עם חידוש משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקשה ההגנה לצמצם את הדיונים ליומיים בשבוע, במקום שלושה, בגלל התייצבות למילואים של עדים ופרקליטים, עם זאת השופט משה בר-עם הזכיר: "הייתה כוונה לעבור לארבעה ימי דיון בשבוע החל בינואר".
ראש הרכב השופטים, השופטת רבקה פרידמן פלדמן, הציעה "לעשות מרתון" כדי לסיים את פרשת התביעה. עם זאת, פנתה לעורכי הדיון ואמרה: "אנחנו מבינים את כל האילוצים". השופט בר-עם הוסיף בהסתייגות: "צריך לסיים את זה". מסתמן כי על דוכן העדים צפויים לעלות ערן בוחניק ודותן מליחי, שני חוקרים מיחידת לה"ב 433 במשטרה. אליהם צפוי להצטרף ליאור שפיץ, חוקר מרשות ניירות הערך. 
למי שהפסיק לשכוח, הנה התיקים והאישומים אשר עומד בפני נתניהו:
תיק 1000 (פרשת המתנות): נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.
בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, לבקשת איש העסקים: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של מילצ'ן, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.
תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס): התיק עוסק בשיחות שהתקיימו בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. במהלכן, השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה דאז בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום".
התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.
תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה!): התיק אשר עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שראש הממשלה נתניהו, העניק לכאורה לאיש העסקים שאול אלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ', שמואשם לצד רעייתו איריס במתן שוחד, להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. כמו כן, בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה