משפט

הלהקה האהובה הולכת לבית המשפט: מדוע הוגשה תביעה נגדה?

לינקין פארק נתבע על ידי הבסיסט לשעבר, שדורש תמלוגים על 'יותר מ-20 שירים'. בכתב התביעה נטען כי: "הנאשמים מעולם לא שילמו (קייל) כריסטנר אגורה עבור תרומתו ללהקה"
מערכת ice | 
משפט (צילום shutterstock)
קייל כריסטנר, נגן הבס לשעבר של הלהקה טען שמעולם לא קיבל "אגורה" עבור עבודתו בלהקה, וביקש משופט פדרלי בארצות הברית להתערב ובנוגע למתן קרדיט ביותר מ-20 שירים שנויים במחלוקת, לפי התלונה שהוגשה בלוס אנג'לס ביום רביעי ודווחה לראשונה במגזין הרולינג סטון.
במרכז התביעה עומדת טענה שאחד ממנהלי הלהקה יצר קשר עם כריסטנר באפריל האחרון כדי לומר שלנגן הבס מגיעות תמלוגים עבור שלוש הדגמות ו-EP Hybrid Theory בן שישה שירים שנכלל בתיבה ה-20 של קבוצת הראפ-מטאל. סט שיצא ב-2020, שהנציח את אלבום האולפן המפורסם שלהם משנת 2000 באותו שם.
המארז החדש כלל את ה-EP של Linkin Park שיצא ב-1999 עם כריסטנר ועוד שירים נדירים ולא שוחררו בעבר, חלקם רשומים כ"דמואים נשכחים". דמו אחד כזה משנת 1999 שכותרתו "יכול היה להיות", נצפה כמעט מיליון פעמים ביוטיוב מאז יציאתו לפני שלוש שנים, נכתב בתביעה.
כאשר כריסטנר חזר וסקר את כל חומרי הארכיון בקופסה, הוא הגיע למסקנה שיצירתו מופיעה על "יותר מעשרים שירים", נכתב בתלונה. כריסטנר אמר שהוא דיווח על ממצאיו בחזרה לחברת הניהול, Machine Shop Entertainment, אך המנהל שהושיט יד בתחילה "חשך" לאחר שהודה על קבלת מכתבו.
המוזיקאי אמר שהוא החשיב את עצמו כחבר בלהקה עוד ב-1999 ואף ניגן עם לינקין פארק בהופעה מול חברת התקליטים Warner Records Inc. שהובילה בסופו של דבר לחוזה הקלטות. לפי התביעה, חבריה האחרים של הלהקה הודיעו לקריסטנר "בפתאומיות" שהוא מפוטר מהלהקה באוקטובר 1999. הוא מעולם לא קיבל הסבר להחלטה, לטענתו.
ובכל זאת, מייסד שותף של לינקין פארק, מייק שינודה, החמיא לכריסטנר במהלך זרם Twitch לאחר יציאתו של "Could Have Been" ב-2020, ותיאר את סולו הבס שלו ברצועה כ"מסוקס", נכתב בתביעה.
כריסטנר טען כי שירים נוספים בקופסה הכוללים את עבודתו הם "She Couldn't", "Chair", "Blue" ו-"Step Up". "למעשה, נראה שכריסטנר ניגן לפחות ברצועות 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ו-12 של Forgotten Demos, רצועות 1, 2, 7, 13, 14, 16, 17 של LPU Rarities, ורצועה 7 של B-Side Rarities, כמו גם ה-Hybrid Theory EP", נטען בתביעה, בהתייחסו לקיבוץ תקליטורים בקופסה.
הבסיסט טען עוד שהוא עזר להלחין רבים מהשירים של לינקין פארק במהלך ההתחלה המוקדמת של הלהקה. הוא ביקש מבית המשפט לקבוע מי חיבר אותם ומי בעל זכויות היוצרים של השירים השנויים במחלוקת ולבוא חשבון על כל הרווחים שהפיקו היצירות. כריסטנר גם ביקש תשלום עבור תמלוגים בחזרה, ריבית ושכר טרחת עורך דין.
"זה יהיה לא צודק לנתבעים לשמור על הטבה כזו מבלי לשלם לתובע את חלקו ההוגן", נכתב בתביעה. חברי לינקין פארק שינודה, רוב בורדון, בראד דלסון וג'וזף האן רשומים כנאשמים לצד Machine Shop ו-Warner Records. נציג של הלהקה והלייבל לא הגיב מיד לבקשתו של רולינג סטון להגיב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה