משפט

רשות המסים בעקבותיכם: זה הסכום שאסור לכם להתפס איתו בנתב"ג

אם אתה נכנס לישראל או יוצא ממנה, עליך לדווח על כספים שעימך: "כספים – מזומנים, המחאות בנקאיות, המחאות נוסעים, שטרות סחירים, ניירות ערך למוכ"ז וכרטיסים נטענים. סכום הדיווח הכללי נקבע על 50,000 שקל ויותר, למעט מעברי הגבול הממשלתיים. כיצד מדווחים ומה עליכם לעשות?
מערכת ice |  1
רשות המסים יוצאת למלחמה (צילום shutterstock)
פעם נוספת, רשות המסים יצאה בקמפיין הסברה לחוזרים לישראל מהחופשות של חגי תשרי, והסבירה בדיוק מה מותר ומה אסור לעשות בנמל התעופה בן גוריון ואיך אתם עלולים להסתבך אם לא תכירו את החוק.
אם אתה נכנס לישראל או יוצא ממנה, עליך לדווח על כספים שעימך: "כספים – מזומנים, המחאות בנקאיות, המחאות נוסעים, שטרות סחירים, ניירות ערך למוכ"ז וכרטיסים נטענים. סכום הדיווח הכללי נקבע על 50,000 שקל ויותר (סך כל שווי הכספים שבידיך) למעט במעברי הגבול היבשתיים הבאים: ניצנה, טאבה, נהר הירדן, יצחק רבין, כרם שלום וארז, בהם סכום הדיווח נקבע על 12,000 שקל ויותר (סך כל שווי הכספים שבידיך, סכום הדיווח למי שנכנס או יוצא דרך מעבר אלנבי הוא 2,000 דינר ויותר (סך כל שווי הכספים שבידיך).

כיצד מדווחים? עליך לדווח ע"ג טופס מכס 84 "דיווח בדבר כניסה ויציאה של כספים". הטופס זמין ב-4 שפות (עברית, אנגלית, ערבית ורוסית). את הטופס תוכל לקבל בכל אחד מבתי המכס, ביחידות המכס שבמעברי הגבול, וכן במאגר הטפסים באתר האינטרנט של רשות המסים בישראל, כמו כן יישלחו הטפסים באמצעות הדואר או הפקס אם תפנה אל: המוקד הארצי לאיסור הלבנת הון.
מקומות הכניסה לארץ שבהם נהוגה השיטה הדו-מסלולית "אדום-ירוק": כניסתך למסלול הירוק נחשבת כהצהרה, שאתה נושא עמך רק את החפצים והכמויות שפורטו לעיל כפטורים ממסים. אם ברשותך רק חפצים אישיים כאמור, אתה רשאי לעבוr במסלול הירוק. אם ברשותך חפצים שערכם וכמותם עולים על האמור לעיל, עליך לעבור במסלול האדום ולהצהיר בהתאם.
יבוא חפצים ו/או כמויות שלא בהתאם לאמור לעיל, מהווה עבירה, שבגינה תחוייב בתשלום קנס מינהלי, או בהעמדה לדין, ו/או בחילוט (החרמה) של הטובין. לכן מוצע, שבטרם תחליט ותקבע באיזה מסלול לעבור, תיעזר במדריך זה, ובלוח המותקן במקום הכניסה כשעליו הנחיות מסייעות. אם יש לך ספק באיזה מהמסלולים לבחור, עבור במסלול האדום. במקומות שבהם לא מופעלת השיטה הדו-מסלולית, עליך למסור הצהרה לפקיד המכס אם ברשותך חפצים שערכם וכמותם עולים על האמור לעיל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ארץ נהדרת (ל"ת)
    רמי מש 10/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור