משפט

שערורייה בשב"ס: 5 חיילות קיימו קשר אינטימי עם אסיר פלסטיני

מחבל השפוט למאסר עולם בכלא רמון ניהל קשר אינטימי עם חמש סוהרות, ולפחות עם אחת מהן קיים מגע פיזי. חקירה העלתה כי הוא מחזיק בתאו טלפון סלולרי, באמצעותו החליף עמן תמונות 
מערכת ice |  1
כלא אילוסטרציה (צילום unsplash)
ושוב: עוד פרשה מזעזעת מטלטלת את שירות בתי הסוהר. חמש חיילות המשרתות כסוהרות בשירות חובה בבית הכלא רמון, ניהלו קשר אינטימי ממושך עם אסיר ביטחוני השפוט למאסר עולם.
הפרשה נחשפה בחקירה פנימית של השב"ס בעקבות מידע מודיעיני, שגילתה כי האסיר הביטחוני, שהיה מעורב ברצח ישראלים, מחזיק בתאו טלפון סלולרי. לפי החשד באמצעות הטלפון התכתב האסיר עם סוהרות ואף החליף עימן תמונות. לפחות אחת החיילות, סוהרת שנמצאת לקראת תום שירותה הצבאי, קיימה עמו מגע פיזי.

לפי אתר ynet, החיילת נחקרה בין היתר בחשד של מרמה והפרת אמונים, ובמהלך חקירתה חשפה את ארבע החיילות הנוספות שלטענתה גם הן קיימו קשר אינטימי עם האסיר. הוא הועבר בינתיים לכליאה בהפרדה, וייחקר במשטרה. צו איסור פרסום הוטל על שאר פרטי החקירה.
 
דוברות שב"ס פרסמה בתגובה: "בהמשך לפעילות היזומה שנעשתה בענף ביטחון מידע בשב"ס ומבלי להפר את צו איסור הפרסום שהוצא בנושא, נעדכן כי שב"ס נקט בפעולות הבאות:
1.בהתאם לסיכום עם משהב"ט והמשרד לבל"מ יופסק שירות החובה בשב"ס ובכך נציין כי שב"ס עשה פעולות רבות ואינטנסיביות והביא לכך שרק במהלך השנה האחרונה גויסו  מעל 1000 סוהרי ביטחון, פי שתיים ממספר הגיוסים אשתקד, על מנת להחליף את תקני החובה בכל בתי הכלא הביטחוניים. 
2. בהנחיית נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי הועבר המידע החקירתי ליחידה לחקירת שוטרים וסוהרים באופן מיידי יחד עם דרישה לחקור את החשדות בכל האמצעים הדרושים.
3. מול האסיר ננקטו פעולות נחושות והוא נשלף הבוקר מתאו, נשפט והועבר לבידוד. בסיום הבידוד יועבר לתנאי ענישה מכבידים. 
4. גורמי הרווחה ביחידות הונחו להעניק מעטפת רווחתית ככל ויידרש".
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "הפרסום המזעזע לפיו על פי החשד חיילות קיימו קשרים אינטימיים עם אסיר ביטחוני, מהווה הוכחה נוספת לנחיצות ולדחיפות של הוצאת החיילות, הבנות שלנו, מכל אגפי האסירים הביטחוניים - מיד עם כניסתי לתפקיד עמדתי על כך ומאז כבר נעשו צעדים משמעותיים בנושא ונוכחות החיילות באגפים צומצמה. לפי התקדמות התכנית שגובשה בהתאם למדיניות שהתוותי, עד אמצע שנת 2024 לא תישאר ולו חיילת אחת באגפים של האסירים הביטחוניים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה יש שם חיילות והיכן השר לביטחון פנים ,שיתפטר מיד (ל"ת)
    ישראלי 09/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור