משפט

הסוף למזומן בישראל: זה הסכום שיכול לסבך אתכם

רשות המסים הסבירה כי החוק לצמצום מזומן חל על ביצוע עסקאות, מתן או קבלת הלוואות, תרומות, מתנות וכן על תשלום או קבלה של שכר עבודה. החוק מתייחס לעוסק, לאדם פרטי ולתייר וכן לרואה חשבון ועורך דין בעת מתן "שירות עסקי" ללקוח. כל הסכומים בפנים
מערכת ice |  6
מזומן (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
כדאי שתקראו את זה אם אתם לא רוצים להסתבך. רשות המסים הבהירה מה בדיוק אתם צריכים לדעת לגבי החוק לצמצום השימוש במזומן. מה זה אומר? מה העונשים שאתם עשויים לקבל אם תעברו על החוק וכמה כסף מותר לכם להחזיק בידכם? אלו התשובות.
על פי ההסבר: "החוק לצמצום השימוש במזומן נועד לצמצם את ההון השחור ולסייע במאבק בפעילות פלילית, לרבות פשיעה חמורה, העלמות מס, הלבנת הון ומימון טרור החוק קובע הגבלות על שימוש במזומן בעסקאות עם עוסקים מעל 6,000 שקל ובעסקאות בין אנשים פרטים מעל 15,000 שקל וכן כללים לשימוש נאות בצ'קים".

על מי זה החוק חל? רשות המסים הסבירה כי החוק חל על ביצוע עסקאות, מתן או קבלת הלוואות, תרומות, מתנות וכן על תשלום או קבלה של שכר עבודה. החוק מתייחס לעוסק, לאדם פרטי ולתייר וכן לרואה חשבון ועורך דין בעת מתן "שירות עסקי" ללקוח.
איך תחשבו לבד? רשות המסים הציגה באתר סימולטור המסייע לחשב את הסכום המרבי המותר לשימוש במזומן, בפעולות שנקבעו בחוק ואת סכום הקנס הצפוי על חריגה מהוראות החוק.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אין לי אמונה באיש בממשלה
    אין אמונה 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני כבר יותר מעשור שם כסף בזולה ..כן יש לי המון מזומן ואני רואה עכשוי את מה שפחדתי ממנו ..אין טלרים בבנקים ..מחר אין אינטרנט אף אחד לא יכול לחיות..בלי מזומן ואזז הם יהפכו אותנו פה לעני בפתח ויעשו מאיתנו בובות ..חסכתי מספיק בשביל להיות עצמאי ולא להתמך באך ליצן
    סגור
  • 4.
    סין זה כאן
    רומן 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קיצוץ הכנפיים של האזרח הרגיל. עוד שליטה של הרעים על חיינו כאן.
    סגור
  • 3.
    זה מוגזם!!!!
    אנצי! 09/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ישנם הרבה תחומים שלא מתעסקים בפרוטות כמו:דירות,הלוואות,מכוניות,סחורות,מגרשים וכו'.כך שהרצון למנוע הלבנת הון מצד אחד, ימנע מהמדינה מיסים בתחומים אחרים!!!!
    סגור
  • 2.
    מעניין אם זה חל על לפיד?
    danish 09/2023/26
    הגב לתגובה זו
    4 2
    לפי מה שהבנתי המיליונר האשכנזי מרמת השרון שלא סיים בית ספר לא השלים תואר באוניברסיטה והיה ג'ובניק ביומון צבאי שנסגר מעולם לא הבין שום דבר בכלכלה.
    סגור
  • 1.
    מעניין אם זה חל על ביבי?
    דני 09/2023/26
    הגב לתגובה זו
    4 2
    לפי מה ששמעתי בתקשורת כל מיליארדר שהוא הכיר העביר לו אלפי דולרים במזומן במעטפות ,האם זה חל רק על ש"ח?
    סגור
  • מה
    מעניין 09/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הקשר
    סגור