משפט

אמן דני יחזיר למוזיאון 67,000 אירו לאחר שהגיש בדים ריקים

אומן דני שהיה אמור לשלב שטרות של הקרונה הדנית על גבי קאנבסים לבנים, לקח את הכסף לעצמו והחזיר למוזיאון את הבדים הלבנים ללא שום תוצר עליהם. לאחר מאבק משפטי ממושך בית המשפט הורה עליו להחזיר למוזיאון את הכסף, אך לא את כולו
מערכת ice | 
מוזיאון (צילום shutterstock)
האומן הדני יאנס יאנינג הפסיד לאחרונה במאבק משפטי ממושך נגד מוזיאון הממוקם בעיר אלבורג במדינה, וכעת הוא יידרש להחזיר למוזיאון כ-492,549 קרונה דנית (כ-58,000 אירו).
לפי ה-BBC, הכול החל ב-2021 כאשר המוזיאון הזמין מהאומן עבודה שבמסגרתה הוא היה אמור להטמיע שטרות בסך כ-534,000 קרונה (כ-67,000 אירו) על גבי קאנבסים לבנים, בתור ביקורת על השכר בדנמרק ובאוסטריה. עם זאת, האומן הגיש למוזיאון בחזרה רק את הקאנבסים הלבנים ואת הכסף שמר לעצמו. להגנתו טען כי לקיחת הכסף היא בפועל יצירת האומנות שלו והביקורת שהוא מעביר.
אוצר המוזיאון לאס אנדרסון הודה בפני התקשורת כי בהתחלה זה שעשע אותו, והוא אפילו הציג את הקאנבסים במוזיאון. עם זאת, הנהלת המוזיאון לא ויתרה ותבעה את האומן כדי שיחזיר למוסד את הכסף. בית המשפט קבע לאחרונה כי הכסף אכן יוחזר, אך לא במלואו. בפסיקה נקבע כי יאנינג ישיב למוזיאון סכום שמתקרב לסכום המקורי, בניכוי שכר טרחה והוצאות.
יאנינג מצידו הודה כי לא יערער על פסק הדין ויקבל אותו. עם זאת, האומן עקץ את המוזיאון ואמר שהמוסד הרוויח הרבה יותר ממה שילם לו בגלל הפרסום של התביעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה