משפט

רשות המסים גנזה תיק נגד רו"ח מוכר - בניגוד להמלצות מקצועיות

רשות המסים גנזה תיק נגד רואה חשבון שנחשד בהעלמת מס דרך מתן הלוואה לחברה ששייכת לאשתו, וזאת בניגוד לחוות הדעת של הפרקליטות וגורמים מקצועיים. כל הפרטים
מערכת ice |  1
רשות המסים (צילום shutterstock)
האם רשות המסים גנזה תיק מס של רואה חשבון מוכר כדי שלא יעשה לה בעיות? ובכן כך נרמז בכלכליסט הבוקר. מתברר כי הרשות חקרה חשד לעבירה של ניסיון השתמטות מתשלום מס מצידו של רואה חשבון שעבר החזיק בתפקידים ציבוריים, ולמרות דעות מקצועיות של הפרקליטות ודרגים מקצועיים נוספים, ברשות החליטו לגנוז את התיק ולא לפתוח בהליך פלילי.
החשד הוא כי חברה שנמצאת בבעלות רואה החשבון העניקה לחברה של אשתו של הרו"ח הלוואה, שמטרתה הייתה לכאורה להונות את רשויות המס דרך הפחתה בחבות המס. התברר כי החברה שנמצאת בבעלות האישה כבר נמצאה בשלבים של חדלות פירעון ולא פעלה במספר מובנים, ולכן עלה חשד בנוגע למטרות ההלוואה. רואה החשבון מצידו טען כי מטרת ההלוואה היא תשלום לנושים של חברת אשתו - דבר שלא הוכח בדוחות. המנהל המיוחד שמונה לטפל בנושא במסגרת התיק האזרחי טען כי לא נמצא הסבר להעברות של 6.5 מיליון שקל.
לאחר שרואה החשבון הגיש ערעור על דחיית תביעת החוב, גורמים נוספים נכנסו לאירוע ופקידי השומה סברו כי התיק צריך לעלות שלב. עם זאת, ייתכן דיוני פנימיים ברשות המסים שכללו גם דרגים גבוהים (הסמנכ"ל לעניינים מקצועיים, מנהל הרשות ערן יעקב וסמנכ"לית החקירות), סברו בצורה די חריגה שלמרות חוות הדעת של הפרקליטות, הרשות לא תמשיך עם חקירה ותגנוז את התיק.
גורמים ברשות טענו כי אין מספיק בסיס ראייתי כדי להגיע לכדי הרשעה. עם זאת, גורמים אחרים מסרו כי רואה החשבון נחשב לאדם "שעושה חיים לא פשוטים" לרשות המסים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רשות המיסים מושחתת , האם קיבלו המחליטים לגנוז את התיק
    רני 09/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קיבלו טובות הנאה ..דמי לא יחרץ?..יש לפרסם את שם רואה החשבון..אולי החברות שלי נמצאות אצלו ?..פעם מושחת תמיד מושחת . אין חוק זהה.
    סגור