משפט

המאבק בארגוני הפשע: סמוטריץ' הקים צוות משימה מיוחד למלחמה בפרוטקשן

המאבק בהון השחור ובארגוני הפשע המאורגן ממשיך: שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כינס את בכירי משרד האוצר והאגפים השונים, לישיבת עבודה בה הועלו הצעות אופרטיביות למלחמה בהון השחור ובארגוני הפשיעה המאורגנת
מערכת ice |  1
בצלאל סמוטריץ' (צילום shutterstock, פלאש 90/ נועם רבקין פנטון)
המאבק בהון השחור ובארגוני הפשע המאורגן ממשיך: היום (ראשון), כינס שר האוצר בצלאל סמוטריץ' את בכירי משרד האוצר והאגפים השונים, לישיבת עבודה בה הועלו הצעות אופרטיביות למלחמה בהון השחור ובארגוני הפשיעה המאורגנת.
בישיבה נטלו חלק מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר, מנהל רשות המיסים ערן יעקב, מ"מ הכלכלן הראשי שמואל אברמזון, ראש הרשות הארצית לאכיפה במקרקעין אבי כהן, ונציגים בכירים מאגף תקציבים, החשב הכללי, רשות שוק ההון, הרשות לניירות ערך, הלשכה משפטית באוצר ועוד. 
בדיון סקרו בכירי רשות המיסים והיחידה לאכיפה במקרקעין את הצעדים הננקטים היום ופעולות האכיפה המתבצעות, לצד האתגרים העומדים על הפרק והלקונות החוקיות שתחתם פועלים ארגוני הפשיעה כגון חשבוניות פיקטיביות, השתלטות על מכרזים ברשויות המקומיות, הענקת "שירותי שמירה" ועוד, כשבמקביל הוצעו ונדונו פתרונות מעשיים והצעות אופרטיביות שיכולות לרדת לביצוע על ידי אגפי משרד האוצר.
במהלך הישיבה הורה השר על הקמת צוות משימה שיכלול נציגים בכירים מאגפי המשרד ויתכלל את העבודה הנדרשת למלחמה בפשיעה המאורגנת. הצוות יכונס באופן קבוע והשר יעקוב אחר התקדמות המלחמה בפרוטקשן ואחר הצעדים שננקטים. עבודת הצוות צפויה לכלול תיקוני חקיקה נדרשים, הוראות שעה רלוונטיות ושימוש בסט כלים נרחב ומשמעותי בפיקוח, אכיפה וגביה.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' סיכם את הדיון ואמר: "הפשיעה המאורגנת משתוללת וזה לא גזירת גורל. המאבק בפשיעה המאורגנת זה צו השעה ועד כה אין מענה מספק. הנחיתי היום את מנהלי האגפים להעמיק לבחון את דרכי הפעולה וההתמודדות. בסופו של יום זה מתחיל מפשיעה כלכלית עם מוטיבציה ופירות כלכליים". 
סמוטריץ' הוסיף: "עלינו כממשלה לחתור ולפעול ביתר שאת להשבת הביטחון האישי של האזרחים שנפגעים מתעשיית הפרוטקשן. מדובר בתופעה שפועלת בהיקפים חריגים המחייבים לבחון טיפול בכלים חריגים. האתגרים המשפטיים עומדים על הפרק ואני בטוח שיחד עם משרד הפנים ומשרד המשפטים נוכל למצוא את הנוסחאות המתאימות להשבת הסדר על כנו. ממשלת ישראל מחויבת להילחם בפרוטקשן ואנו נפעל בכל הכח למיגור התופעה הקשה הזו ולחיזוקה של מדינת ישראל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סמוטריץ
    חני 08/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה אתה מתעסק באירגוני הפשע ,תתעסק בכלכלה וביוקר המחיה ולדאוג לצעירים בתים במדינה. אם בא לך להתעסק עם טרוריסטים יש לך את כנופיית הגבעות שיש את השמות שלהם ולהכ יס אותם לכלא וטרוריסט יהודי שרוצח בכוונה ערבי יש להרוס לו ולמשפחתו את הבית .כי אין הבדל בין טרוריסט יהודי לערבי.
    סגור