משפט

כאל חוטפת: חברת האשראי תשלם פיצויים ב-9.4 מיליון שקל לעסקים

התובעים טענו כי כאל נהגה להעלות את עמלת הסליקה בלי ליידע על כך את העסקים, מעבר להודעה לא בולטת במיוחד בפירוט החיובים החודשי.  במסגר הליך גישור, הוסכם כי בתי העסק שיקבלו זיכוי על אותן ההעלאות יהיו אלה שעמלת הסליקה שלהם התייקרה במועדי מאי 2014, ינואר 2015, פברואר 2016 ויולי 2017. כאל גם התחייבה החל מעתה לבצע הדגשה להודעה על התייקרות
מערכת ice | 
חברת כרטיסי האשראי "כאל" תשלם פיצויים ללקוחות (צילום shutterstock, freepik)
היום (ראשון) הגיעה לסיומה סאגה משפטית של יותר מחמש שנים, כאשר במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה כנגד חברת האשראי כאל במאי של 2018, בית המשפט המחוזי בתל אביב פסק על זיכוי של 9.4 מיליון לטובת בתי העסק, בגין עמלת סליקה שהועלתה להם במועדים השונים.
התובעים טענו כי כאל נהגה להעלות את עמלת הסליקה בלי ליידע על כך את העסקים, מעבר להודעה לא בולטת במיוחד בפירוט החיובים החודשי. התביעה ביקשה לייצג את העסקים שחוו זאת על בשרם בשבע השנים שקדמו למועד ההגשה. חברת האשראי מצדה דחתה את הטענות ומסרה כי במסגרת הסכם הסליקה מותר לה לבצע העלאת עמלת סליקה על פי שיקולה, תוך מתן הודעה מראש - דבר שמבחינת כאל כן נעשה, כאשר בחברה טענו כי ההודעה אכן הייתה מובלטת. כמו כן, בכאל הציגו לראייה כי עסקים מסוימים הפסיקו את ההתקשרות עם החברה בגין אותן ההודעות.
בסופו של דבר, במסגר הליך גישור, הוסכם כי בתי העסק שיקבלו זיכוי על אותן ההעלאות יהיו אלה שעמלת הסליקה שלהם התייקרה במועדי מאי 2014, ינואר 2015, פברואר 2016 ויולי 2017. סכום הפיצוי הכולל מגיע ל-9.4 מיליון שקל, כאשר כאל גם התחייבה החל מעתה לבצע הדגשה להודעה על התייקרות, על ידי הגדלה ב-20% לעומת שאר הטקסט, כמו גם מרווחים לפני ואחרי, שפה ברורה, שלא משתמעת לשתי פנים וכותרת "העלאת עמלת הסליקה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה