משפט

רשות המסים במבצע מע"מ ענק: אלפי ישראלים בצרות

במבצע מע"מ ארצי של רשות המסים: מעל 141 מיליון שקל נגבו מחייבי מס ועוקלו 123 רכבים, המבצע כלל פעילות גבייה כנגד חייבים, לצד פעילות ביקורת ממוקדת לאיתור מעלימי מס בכל ענפי המסחר
מערכת ice |  4
רשות המסים (צילום shutterstock)
רשות המסים ערכה לאחרונה מבצע מע"מ נרחב, כחלק מהגברת הפעילות הגבייתית והעצמת ההרתעה במאבק בהון השחור ובסרבני המס. המבצע נערך על ידי כל משרדי המע"מ הפזורים ברחבי הארץ בשיתוף היחידה הארצית לאכיפת הגבייה, יחידות ניהול הספרים ומשטרת ישראל, ובמסגרתו טופלו כ-1,904 עוסקים שצברו חובות למע"מ, נגבו מעל 141 מיליון שקל, ועוקלו 123 רכבים.
לצד פעולות הגבייה נערכו גם ביקורות בקרב 163 עוסקים בכל ענפי המסחר. כך לדוגמא, הגיעו מבקרי החשבונות לפיצוציה באזור עכו ומצאו את מתחם העסק ריק. לאחר ניסיונות רבים לאיתור בעל העסק, הוא נמצא לבסוף ישן בתוך הפיצוצייה. מבדיקת המבקרים, עלה כי העוסק מפעיל את הפיצוצייה על אף שתיקו במע"מ סגור. כמו כן נמצא כי הוא מוציא חשבוניות עבור עבודות קבלניות. בעקבות ממצאי הביקורת הובא העוסק לחקירה במשרדי מע"מ לצורך בירור הוצאת החשבוניות עבור העבודות וכן לגבי פעילותו העסקית.

בביקורת אחרת, בעסק לנגרות בשפרעם, שמו לב המבקרים לערמה של פתקים אשר פזורים על השולחן. כאשר נשאל על כך העוסק, ענה כי אלו הזמנות לעבודה. בבדיקה מעמיקה יותר התברר כי העוסק לא מנהל ספר הזמנות כנדרש ואף זורק את הפתקים המדוברים ללא תיעוד. כמו כן, עלה כי העוסק מציג ערך מוסף נמוך משמעותית ביחס לענף. בעקבות הממצאים הועבר העוסק להמשך ביקורת במשרדי מע"מ.
רשות המסים תמשיך בפעולות האכיפה כנגד חייבי המס בכל רחבי הארץ ובכלל זה פעולות חקירה, ביקורות בבתי עסק ועוד, וזאת במטרה להביא לגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל המס בקרב האזרחים ואת ההרתעה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עשו מועצה
    איכפת עד מאד 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישבו וחשבו וחשבו וחשבו ומצאו מאיפה יוכלו להפיק את הרווחים זה המוצא זה הפתרון להגדלת ה'משכורות' של י תלמידי הישיבות אלה שלא תורמים שום כלום למדינה
    סגור
  • 2.
    לא מדויק
    עכ 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עורכי הדין שותפים סמויים של היזמים אלו מביאים וממליצים על אלו וההפך ככה זה עובד
    סגור
  • 1.
    היו עושים סיבוב בכנסת
    Dude 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני בטוח שהיו מוצאים שם 120 צדיקים.
    סגור
  • לגמרי. במגזר החרדי והערבי עובדים בשחור כל הזמן
    דרומי 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם חלק מהזמן בישיבה וחלק מבצעים כל מיני עבודות מהצד אין קבלות ואין כלום. אצל הערבים זה ידוע. עבודות בקבלנות ובסגנון. תבדקו את אלה שטסים לחו"ל ומשלמים כל הזמן במזומן ..עד לתקרה המותרת..
    סגור