משפט

מהומה פרצה בעת נאום סמוטריץ', מתנגד לרפורמה קטע את נאומו

שר האוצר סמוטריץ' הופרע במהלך נאומו ותקף את האופוזיציה: "בניגוד לאופוזיציה הנוהגת בחוסר אחריות ועסוקה בהסתה, אנחנו בקואליציה נוהגים באחריות. נמשיך לקדם בנחישות ובאחריות את התיקונים הנדרשים במערכת המשפט כפי שהתחייבנו לציבור לפני הבחירות ובהתאם למנדט שקיבלנו מהעם"
דוד זולדן |  1
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
מהומה פרצה בעת נאומו של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' כאשר התגנב לאולם הסיעה מתנגד לרפורמה המשפטית והטיח בו האשמות. דוברו של השר היסה אותו והמאבטחים דאגו להוציאו מהאולם בתוך זמן קצר. סמוטריץ' השיב למפגין כי הרפורמה היא לטובת עם ישראל וזה מה שהעם בחר.   
יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בישיבת הסיעה התייחס בין השאר ליוקר המחיה "הניצב בראש סדר העדיפויות שלנו". לפי דבריו. עוד ציין השר כי: "אנחנו ממשיכים להיאבק בו בכל דרך ואנחנו נחושים להצליח במאבק הזה למענכם אזרחי ישראל". 
סמוטריץ' סיפר כי: "לפני מספר ימים פרסמתי להערות הציבור צו להורדה זמנית של המכס על ייבוא חלב. עשיתי זאת מכיוון שלאחרונה נוצר חוסר בחלב על המדפים ואני לא מוכן שמוצר המזון הבסיסי הכי נמכר בישראל יהיה בחוסר. חלב הוא מוצר בסיסי והוא חיוני לכל בית. לצד תמיכות ישירות בחקלאים ושני מיליארד שקלים להשקעות הון וחדשנות בחקלאות שגיבשנו במסגרת התקציב. אני מחויב לדאוג לקיום סדיר של החלב על המדף באופן רציף. ישבתי בימים האחרונים עם גורמים מענף החלב ובקרוב מאד אפרסם את החלטתי". 
בהמשך התייחס השר לרפורמה המשפטית ואמר: "היום הכנסת תאשר בע"ה בקריאה ראשונה את צמצום עילת הסבירות במתווה השופט סולברג. זהו צורך חיוני שיש לגביו הסכמה רחבה, גם השופט אהרון ברק ושופטים נוספים בבית המשפט העליון תמכו בכך, וכך גם חלק גדול מראשי האופוזיציה. זו הדרך לאפשר לממשלה נבחרת לממש את המדיניות שלה על פי החוק ולמנוע למשל מקרים כמו שקרו בעבר כאשר בג"צ מנע גירוש משפחות מחבלים".
 
עוד אמר השר: "במצב העניינים הנוכחי, שאין ועדה מתפקדת כפי שמתחייב - אין טעם בקיום שיחות בבית הנשיא", אמר לפני לא הרבה זמן חבר הכנסת בני גנץ. זה לא הפתיע אף אחד מאתנו, הרי היה ברור שגנץ ולפיד לא מעוניינים להגיע להסכמה אלא רק למרוח זמן. אנחנו בכל זאת ניגשנו לשיחות בבית הנשיא בלב פתוח ובנפש חפצה ולצערנו האופוזיציה טרקה את הדלת". 
"לסיום, אני מבקש להתייחס לאמירתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שחלק מהבעיה - היא השרים שאומרים "אנחנו יכולים להתיישב בכל מקום." אני מכבד את הנשיא ואת היחסים החשובים בין ישראל וארה״ב ובין בעלי ברית זה לגיטימי שיהיו גם חילוקי דעות. זכותו של הנשיא להביע ביקורת על המדיניות שלנו וזכותנו וחובתנו להמשיך ולפעול למימוש השליחות של אזרחי ישראל, להגן על עצמנו ולהילחם בטרור ולבנות את ארץ מולדתנו". חתם סמוטריץ'.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עלוב נפש
    ליכדניק לשעבר 07/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נפרע ממך משיחיסט קיצוני שמוביל אותנו לחורבן שלישי.
    סגור