משפט

רדיו גלי ישראל מסתבך בענק: נתבע במיליון שקל

תביעה בגובה מיליון שקל נגד גלי ישראל שלא משלמת לכאורה תמלוגים לאמנים המושמעים בה: "בגין ניסיון לכאורה להתחמק מתשלום תמלוגים לאמנים משום שהחוק הישראלי לדבירה לא חל עליה בשל העובדה שהיא מעבר לקו הירוק"
מערכת ice | 
תביעה נגד גלי ישראל (צילום shutterstock ,pixabay)
רדיו גלי ישראל בהסתבכות גדולה. החברה לזכויות מבצעים של אמני ישראל, אשכולות, הגישה תביעה בגובה מיליון שקל נגד תחנת הרדיו בגין ניסיון לכאורה להתחמק מתשלום תמלוגים לאמנים משום שהחוק הישראלי לדבירה לא חל עליה בשל העובדה שהיא מעבר לקו הירוק.
התביעה, שהוגשה לבית משפט השלום על ידי עו"ד ברק בר-שלום, גורסת כי רדיו גלי ישראל היא חברה פרטית לה זיכון מהרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו לשידורי רדיו באזור יהודה ושומרון וממוקמת בגבעת זאב. הטענה נגדה כי היא עושה שימוש בשירים של זמרים ישראלים ולא משלמת תמלוגים כדין כפי שנקבע בחוק.
לטענת אשכולות רדיו גלי ישראל משתמש במשך שנים רבות ביצועים מוגנים של מבצעים ישראליים במסגרת שידוריו, תוך שימוש בזכויות המבצעים של המבצעים בישראל המוחזקות בידי אשכולות, ללא שהתחנה טרחה להסדיר את רישיון השימוש ולשלם תמלוגים ראויים  (או תמלוגים כלשהם) בגין השמעת והצגת ביצועים אלה כמתחייב בחוק, זאת חרף פניות והתרעות חוזרות בנושא.
לדבריה, רדיו גלי ישראל ניסה להתחמק מתשלום התמלוגים בטענה אבסורדית לפיה חוק זכויות מבצעים לא חל בשטחי יהודה ושומרון. אשכולות שוללת בתביעתה ניסיון זה ומצביעה על כך כי שידורי רדיו גלי ישראל מקיימים זיקה משמעותית הדוקה לישראל, בהתאם למבחן המנחה שנקבע בפסיקה וזאת לאור העובדה שמדובר בחברה ישראלית הרשומה בישראל, כל בעלי מניותיה והדירקטורים הרשומים בחברה הינם אזרחי ותושבי מדינת ישראל.
שידורי התחנה הינם בשפה העברית, כאשר גם המוזיקה המושמעת בתחנה הינה בעיקרה וברובה המוחלט מוזיקה ישראלית, שידורי התחנה מכוונים לציבור בישראל, כי אשר השידורים נועדו להיקלט ונקלטים בפועל בשטח נרחב של מדינת ישראל בפריסה ארצית ובשידור האינטרנטי בכל רחבי ישראל והרגולציה לה כפופה התחנה היא רגולציה ישראלית של הרשות השנייה, מכוחה מוענק לנתבעת הזכיון לשידורים ובה נקבעה כפיפותה לדין ישראלי ובפרט התחייבות מצדה להסדיר רשיון והרשאה לשימוש בזכויות המבצעים
זליג רבינוביץ מנכ״ל משותף ״אשכולות״: ״תחנת גלי ישראל פועלת תחת רשיון הרשות השנייה של מדינת ישראל לפיכך היא כפופה לחוקי המדינה, אם הרשות השנייה היא לא הריבון בשטחים אז איך יש להם רישיון?״
רדיו גלי ישראל לא מסרה תגובה
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה