משפט

אמנון אברמוביץ' ישלם פיצוי ענק? בית המשפט העליון הכריע

לאחר שהוחלט שהעיתונאי הוותיק יפצה את המנהיג הימני לשעבר בני קצובר בגין הוצאת דיבה, לאחר שערעורו התקבל בביהמ"ש, אך האחרון ערער ודרש סכום הרבה יותר גדול, בית המשפט דחה את הערעור על הסף והותיר אותו עם ה-15,000 שקל שקיבל עוד אז
מערכת ice |  11
אמנון אברמוביץ' (צילום באדיבות חדשות 2)
חמישה חודשים אחרי של שערעורו של מנהיג גוש אמונים ופעיל ימין בולט בעבר, בני קצובר התקבל בבית המשפט, לאחר שתבע את פרשן חדשות 12 אמנון אברמוביץ' בגין הוצאת דיבה ונקבע שהעיתונאי הותיק ייאלץ לשלם לקצובר 15 אלף שקלים, ועוד 5,000 ש"ח הוצאות משפט, האחרון החליט לערער לבית המשפט העליון ולבקש סכום גבוה יותר.
קצובר טען בפנייתו לערכאה הגבוהה ביותר כי היה צריך לבדוק את גובה הפיצוי שקיבל ודרש 144 אלף שקל, בסופו של דבר בית המשפט דחה את הבקשה שלו והותיר את הפיצוי כפי שהיה אז ללא כל שינוי וללא תוספת מצד אברמוביץ'.
השופט יחיאל כשר כתב: "עיקר הבקשה עניינה בטיעונים לעניין החלת הגנת "עיתונאות אחראית" בנסיבות דנן. המבקש טוען כי אותה הגנה הורחבה בעניין דנן, מעבר לתחומה ומעבר לראוי. אלא שהעלאתן של טענות אלו בבקשה למתן רשות לערער על פסק דינו של בית המשפט קמא הינה תמוהה ביותר. זאת מהטעם הפשוט שבית המשפט קמא, אגב קבלת ערעורו של המבקש, קבע שהמשיבים, בנסיבות דנן, אינם זכאים ליהנות מהגנת "עיתונאות אחראית" ומצאם חבים כלפיו בעוולת לשון הרע. משכך, ברי כי לא יכולות להיות בהקשר זה טענות ערעוריות מצד המבקש, קל וחומר טענות לערעור ב-"גלגול שלישי".
כזכור, התביעה החלה לאחר שאברמוביץ' ייחס לקצובר במאמר שפרסם בעיתון 'ידיעות אחרונות' את הציטוט לפיו: "יש להעמיד את רבין ופרס בפני כיתת יורים". לפי פסק הדין שפרסמה השופטת עדנה יוסף-קוזין, קיבלה השופטת את טענתו של קצובר לפיה הדבר מהווה לשון הרע ופוגע בשמו הטוב. 
עם זאת קבעה כי לאברמוביץ' עומדת "הגנת העיתונאות האחראית". בין השאר קבעה השופטת כי אברמוביץ' טעה בתום לב, וכי מיד לאחר שהטעות התבררה פרסם תיקון והבהרה לדברים.
קצובר ערער על פסק הדין באמצעות עורך הדין חזי צוריאל, אשר ייצג אותו גם בפני בית משפט השלום, והיום כאמור התקבל ערעורו. השופטת קבעה כי אברמוביץ' אמנם הסתמך על מאמרים קודמים, אולם, היה צריך לפנות לקצובר ולקבל את תגובתו. מאחר שאברמוביץ' לא פנה, ולא בדק עם קצובר האם המשפט אכן נכתב על ידו, לא עומדת לו על פי הפסיקה "הגנת העיתונות האחראית". לדברי השופטת, פסק הדין בפרשת אילנה דיין נגד סרן ר' קבע סטנדרטים ברורים שבהתקיימם ניתן לומר שהעיתונאי "לא ידע ולא צריך היה לדעת" שתוכן הפרסום איננו אמת. אחד מהם הוא פניה לשם קבלת תגובה. במקרה זה, לו היה פונה אברמוביץ' לקצובר דבר הטעות היה מתגלה, ולכן הגנת העיתונות האחראית איננה מתקיימת.
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    תקרע אותו
    אמ 09/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 2
    צריך להוריד לו את השיניים שלא יוכל לדבר בכלל חלאת אדם
    סגור
  • 9.
    בית משפט יפסוק נגד אברמוביץ?
    דבורה 07/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצחקתם
    סגור
  • 8.
    האמת
    אומר אמת 07/2023/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    התובע צריך להיות תמים או מטומטם לצפות מבית המשפט שיפסוק לרעתו של השופר שלהם בתקשורת....
    סגור
  • 7.
    אברמוביץ
    נוגית 07/2023/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הגיע הזמן שכל הפוליטיקאים ואנשי החדשות והטלוויזיה ישקלו את דבריהם היטב לפני שהם אומרים דברים ולאחר מכן "כאילו" מתנצלים!!!!
    סגור
  • 6.
    ראש הראשון לשופרים
    תום 07/2023/03
    הגב לתגובה זו
    2 5
    האדם הזה בטוח שפטו מומיו מרגליות. לצערנו כל מה שהוא אומר זה שנאה נטו. כל יום שישי הוא מקבל במה ופולט את הגיגיו כאילו נאמרו למשה בהר סיני. טוב עשה בני קצובר שתבע אותו. למרות היותו יקיר השופטים הוא הורשע. הסכום לא חשוב מה שחשוב זה שהוא שקרן, וזה שקרים מופצים ולאחר מכן מתפרסמת התנצלות זו שיטה שפותחה על ידי התקשורת המקומית.
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    אברמוביץ.
    Snow 07/2023/02
    הגב לתגובה זו
    3 6
    האם אכן ישלם? היו בטוחים שאילו זה היה מנחה ימני, הערעור היה מתקבל והסכום היה מוכפל. אך פה מדובר בימין נגד השמאל. יש מבין? אברמוביץ הזה שכח שגופו שרוף ואיך נשרף. מוזר מאוד. כנראה נלחם נגד הימין והימין הוא שפוצץ לו את הטנק בו היה לפני עשרות שנים, אה? אולי בגלל זה שנאת החינם העזה לימין ולממשלת נתניהו, אה? האויב לא היה לבנון, סוריה ומצרים. האויב היה הימין והחרדים. אוי לך אברמוביץ ששכחת מאיפה באת ואיך נפגעת באותו טנק. אוי לך. איש מלא רוע ושנאה מבית היוצר דל ברק, לפיד, גנץ, לברמן ושו"ת
    סגור
  • אברמוביץ כמה רוע לב
    אילן 07/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 3
    חתיכת חוצפן ימני, גם אתה מהגיבורים כגון סמוטריץ ובן גביר שהאומץ לב שלהם מסתכם בהתלהמות ושליחת אנשים אחרים לשדה הקרב? של נעליך לפני שאתה לועג לאדם שנלחם ונפצע בין היתר בכדי להגן עליך. בוש לך...
    סגור
  • 4.
    אברמוביץ
    איכפתניק 07/2023/02
    הגב לתגובה זו
    8 2
    צריך לומר את האמת. האנשים שקוראים לעצמם עיתונאים הם פוליטיקאים עם אגנדות ברורות זו לא עיתונות...לפרסם מה שמשרת אותם הכל פוליטי...לכן הפסקנו לצפות בחדשות ובכלל...
    סגור
  • 3.
    אברמוביץ
    יהודי 07/2023/02
    הגב לתגובה זו
    6 5
    איזה הנחה עשו השופטים לחברם הרכילאי חבל שלא הורידו אותו מנכסיו וממכנסיו כדי ללמוד שאסור לשקר ולהמציא סיפורי סרק
    סגור
  • 2.
    אברמוביץ איננו עיתונאי הוא פוליטרוק
    ינשוף 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    14 7
    אברמוביץ הוא מאלו שיגידו לציבור מה לחשוב
    סגור
  • 1.
    כובד האחריות!
    אנצי! 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 4
    בפוליטיקה,מי שרוצה לא ראוי ומי שראוי לא רוצה-אמנון אברמוביץ'!
    סגור