משפט

מנהלת סטארבקס שפוטרה אחרי תקרית גזענית זוכה בתביעה של 25.6 מיליון דולר

מנהלת לשעבר בסטארבקס זכתה השבוע בתביעת מיליונים נגד הרשת. בתביעה טענה כי פוטרה בתירוץ שווא של גזענות וכך זכתה בפיצוי של 25.6 מיליון דולר
מערכת ice | 
סטארבקס (צילום Istock, freepik)
בשנת 2018 שני גברים שחורים נכנסו לסניף של סטארבקס בפילדלפיה והוזמנה להם משטרה. הסיבה היא לכאורה העובדה שהם ישבו בלי להזמין דבר וסירבו להתפנות. היום, חמש שנים לאחר האירוע, מנהלת הסניף זוכה בתביעה נגד החברה בסך 25.6 מיליון דולר.
לפי התביעה של המנהלת האזורית לשעבר, שנון פיליפס, היא לא הייתה מעורבת כלל במעצר שהתרחש בסניף, אך חודש לאחר מכן פוטרה כי התנגדה להשהייתו של מנהל אחר שכן היה מעורב במקרה. לטענתה, התירוץ של החברה להשהיית אותו מנהל הייתה שמנהלים שחורים בחברה מקבלים שכר נמוך יותר מהמנהלים הלבנים, אך לדבריה אין בכך היגיון היות שהיא וכל מנהל אחר, שחור או לבן, לא מעורבים בהחלטות כאלו.
 

כתב התביעה פירט כי החברה "הענישה עובדים לבנים" שעבדו באזור כדי לשכנע את הקהילה המקומית שהחברה מגיבה כראוי לתקרית בסניף. החברה הכחישה את הטענה הזו במהלך הדיונים בבית המשפט והבהירה כי במקרה של משבר היא הייתה צריכה מנהל שיודע להתמודד עם המצב ולכן החליפה אותה. הטענה הזו לא שכנעה את חבר המושבעים שפסקו לטובתה של המנהלת לשעבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה