משפט

"100 אלף אירו במזומן": יזם נדל"ן ישראלי חשוד במתן שוחד בפורטוגל

יזם הנדל"ן אלעד דרור נעצר בפורטוגל במעורבות בפרשת שוחד מסועפת שמעורבים בה יזמים נוספים ששיחדו יחד את סגן ראש העיר כדי להסיר חסמי בנייה לפרויקטים בעיר גאיה
איתן לויטס |  1
פורטוגל (צילום freepik)
משטרת פורטוגל עצרה ביום שלישי את יזם הנדל"ן הישראלי אלעד דרור, במעורבות בפרשת שוחד שמסעירה כעת את פורטוגל. על פי החשד, דרור ויזם נוסף נתנו לסגן ראש העיר גאיה, פטרוצ'יניו אזבדו, שוחד בגובה של יותר מ-120 אלף אירו, כדי שזה האחרון יסייע להם בקידום פרויקטים בשווי של כ-300 מיליון אירו.
מחלקת החקירות הפליליות בפורטו מתכוונת להגיש 12 כתבי אישום במה שהם כינו "מבצע בבל", כנראה על שם שאיפת החברה לבנות את פרויקט "סקיי-ליין", שמתוכנן להיות הבניין הגבוה בפורטוגל.
מהחקירה עולה כי ב-22 ביוני 2021 נפגש היזם פאולו מלאפאיה עם אלעד דרור במשרדי החברה שלו Fortera, שם לכאורה הסכימו להעביר, כל אחד, 55 אלף אירו, לסגן ראש העיר. למחרת בבוקר נפגשו שני היזמים בטיילת במטוסינהוס ודרור "שלף תיק מתוך תרמיל גדול, שהכיל 100 אלף אירו, ומסר אותו למלאפאיה", שאז נסע להיפגש עם עורך הדין שלהם, שנעצר גם הוא השבוע.
 
במקום המפגש הלכו היזם ועורך הדין לשירותים, שם מלאפאיה מסר לשני שקית עם 99,600 אירו כדי "שיימסר לסגן פטרוצ'יניו אזבדו", בתמורה להבטחת פתרון לתוואי בו נוצרו חסמים כתוצאה מהופעת שרידים ארכיאולוגיים באתר הבנייה.
עוד על פי החשד, החוקרים סבורים כי דרור ומלאפאיה מסרו לסגן ראש העיר, באמצעות עורך הדין, שעון בשווי שלושת אלפים אירו ומאוחר יותר 25 אלף אירו כדי שהעירייה תדאג להסיר את אותם חסמי בנייה.
סגן ראש העיר גאיה, פטרוצ'יניו אזבדו, האחראי על תחום תכנון ערים, ואלעד דרור, המנכ"ל ומייסד קבוצת פורטרה, הם שניים מתוך שבעה שנעצרו ביום שלישי על ידי המשטרה. בהצהרה שפורסמה ביום שלישי, הסבירו כי "מבצע בבל מתמקד בהפרת נורמות והוראה של תהליכי רישוי עירוניים לטובת יזמים הקשורים בפרויקטים בצפיפות ובסדר גודל גבוה, הכוללים אינטרסים של נדל"ן בסדר גודל של 300 מיליון אירו, באמצעות הצעה וקבלת תמורה כספית".
בחברת פורטרה אומרים כי דרור, בעל אזרחות פורטוגלית, "ישתף פעולה עם השופט כדי להבהיר כל טענה שמיוחסת לו". דרור ככל הנראה יובא היום לפני שופט.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אידיוט, היה צריך לשחד בישראל. כאן, גם אם היו תופסים
    נו 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עליו מיליון שח במזומן לא היו עושים לו כלום. לא מזמן תפסו איש עסקים בנתב"ג בדרך החוצה מישראל עם סכום כסף גבוה מאוד, מאות אלפי שח. עשו לו משהו? נאדה.
    סגור