משפט

אד שירן הפר זכויות יוצרים? בית המשפט הכריע סופית

לאחר שנתבע (שוב) בטענה שגנב מלודיה עבור אחד משירי הלהיט שלו, הזמר אד שירן זוכה התביעה נגדו, אך עדיין כועס שהתביעה בכלל הוגשה ושהדיון בבית המשפט ממנו להגיע להלוויה של סבתו מעבר לים
מערכת ice | 
אד שירן (צילום magic radio)
לפני מספר חודשים פורסם כי הזמר הפופולרי, אד שירן, נתבע (שוב) בגין העתקת זכויות יוצרים. הפעם התובע הוא אדם שהיה שותף לכתיב של השיר המוכר "Let's Get it On" של מרווין גיי בתחילת שנות ה-70. הטענה הייתה כי שירן העתיק את המלודיה בשביל הלהיט שלו Thinking Out Loud. היום (שישי) נודע כי שירן ניצח בתביעה.
חבר המושבעים קבע כי שירן לא העתיק במזיד את המנגינות בשיר שלו ממרווין גיי ושותפו לכתיבה. במהלך הדיונים שירן אפילו ביצע את השיר, העיד שכתב את השיר עם שותפתו ביום אחד בלבד ובהשראת נושאים משפחתיים אישיים כמו מוות של בני זוג. כמו כן, הוא העיד שאם באמת היה מעתיק את השיר, היה זה לא חכם במיוחד מצידו לעלות ולבצע אותו על במה מול אלפי אנשים במשך שנים.
מנגד, עורך הדין שמייצג את התביעה אמר כי באחת ההופעות של שירן הוא עשה שילוב בין שתי השירים ולכן מדובר בהודאה האולטימטיבית. כפי שצוין, חבר המושבעים לא ממש קיבל את הטענה הזו.
בצאתו מאולם הדיונים שירן התראיין לתקשורת ואמר שהוא מרוצה מהתוצאה, אך עדיין הביע את מורת רוחו על כך שמדובר בתביעה מגוחכת וכי מדובר בטרנד עולה בשנים האחרונות - טרנד שפוגע לטעמו בתעשייה. כמו כן, אמר שהתביעה המגוחכת גרמה לו להיעדר מהלוויית סבתו השבוע באירלנד וכי "זה זמן שלעולם לא אקבל בחזרה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה