משפט

סיון כהן ניצחה בתביעת המיליונים: בית המשפט בהחלטה דרמטית

לאחר שנתבעה יחד עם ערוץ 10 דאז בסכום של 2 מיליון שקל, העיתונאית ניצחה בתביעת יופילייף שנדחתה על הסף, נקבע שהפרסומים חוסים תחת הגנת אמת דיברתי, הגנת תום הלב והעיתונות האחראית. התובעים חויבו ב-35 אלף שקל הוצאות משפט
כפיר אדר |  2
שש שנים אחרי שהחל המשפט בו תבעה בסכום של 2 מיליון שקל חברת יופילייף את העיתונאית הוותיקה סיון כהן ואת ערוץ 10 בעקבות תחקיר שגרם לכאורה לנזק ואף קריסה של החברה ואמש (שני) בית המשפט קיבל החלטה סופית ודחה על הסף את התביעה, כך נודע ל-ice לראשונה.
התביעה הוגשה לאחר, שלטענת התובעים, פרסמו הנתבעות מספר כתבות המציגות את התובעת כחברה המבצעת מעשי הונאה כלפי לקחותיה באמצעות נציגיה ומנהליה. פרסומים אלו הביאו לנזק בלתי הפיך לתובעת ובעקבות כך לתובעים כולם, אשר התובעת הייתה מקור פרנסתם. הנתבעות, אשר לא הכחישו, כאמור, את עצם ביצוע הפרסומים טענו כי מדובר בתחקיר צרכני המיועד להגן על הצרכנים, ובמיוחד על אלה החלשים יותר".

"הנתבעות הדגישו כי עומדות להן ההגנות וההקלות המפורטות בחוק ובמיוחד הגנת "אמת דברתי". התביעה הוגשה במרץ 2017 בעקבות פרסומים שהחלו במרץ 2016 עד פברואר 2017 ,אך בעקבות פרסומים נוספים, לטענת התובעים, הוגש כתב תביעה מתוקן.
השופטת חנה קלוגמן קבעה: "ממכלול הראיות עולה שהנתבעות פרסמו פרסומים שיש בהם לשון הרע כלפי התובעים, אך הנתבעות הוכיחו כי שעומדות להן ההגנות הקבועות בחוק ובמיוחד הגנת "אמת דברתי", "תום הלב" והגנה על דיווח עיתונאי. לאור האמור לעיל אני דוחה את התביעה".
בהחלטה נימקה: "למעשה התייתר הצורך מלדון בשאלת הנזק לאור קביעתי השוללת את קיום החבות, אך אתייחס גם לנושא זה בקצרה. בכתב התביעה העמידו התובעים את תביעתם על סך של 2 מיליון שקל וטענו כי נגרמו לתובעת הפסדים כספיים עצומים שהביאו למעשה לקריסתה הכלכלית, וכל זאת עקב הפרסומים שבוצעו על ידי הנתבעות".
"התובעים לא צרפו חוות דעת מומחה התומכת בטענה זו והנותנת הערכה לנזק, שלכאורה, נגרם. על מנת להוכיח נזק בסדר גודל של מליונים יש להגיש חוות דעת מתאימה, וכזו כאמור לא הוגשה. אני מאמינה לתובעים שהפרסומים גרמו להם לעוגמת נפש אך עקב קביעתי בהעדר חבות, הרי שמתייתר הצורך להמשיך ולדון גם בראש נזק זה".
בסופו של דבר קבעה בגזר הדין: "לאור האמור לעיל אני דוחה את התביעה ומחייבת את התובעים 1, 2,ו 3 ביחד ולחוד לשלם לנתבעות סך של 30,000 שקל שכר טרחת עו"ד וסך של 5,000 שקל הוצאות תוך 30 יום".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    באם יעבור השינוי החוקתי של ביבי בית המשפט
    ישי 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יחליט לפי מי התובע או הנתבע ,חבר של ביבי או מתנגד ,לפי זה יהיי פסק הדין , ראו הוזהרתם כך עובד במדינות טוטליטריות האם זה מה שרוצים במדינת ישראל ,אני שואל את אלו שתומכים בביבי ,
    סגור
  • 1.
    ואת פסק הדין הזה לקח לה לכתוב 6 שנים??!!
    אילן 02/2023/28
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כנראה שהיא גם היתה צריכה ללמוד עברית לנסח את הפסק דין אחרת אין הסבר למה תביעה שמוגשת ב2017 נדחית על הסף ב2023...
    סגור