משפט

גלידות שטראוס בצרות: ביהמ"ש אישר תביעה ייצוגית עקב דליפת אמוניה

בית המשפט אישר תביעה ייצוגית כנגד גלידות שטראוס השייכות ליוניליוור עקב דליפת אמוניה שהתרחשה בשנת 2019 במפעל החברה בעכו. תושבי האזור מדווחים על כ-2500 איש שנפגעו באירוע זה ועסקים רבים שנסגרו
מערכת ice | 
יוניליוור (צילום freepik, istock)
בית המשפט אישר היום (שני) תביעה ייצוגית כנגד גלידות שטראוס, השייכות ליוניליוור. לטענת מארגני התביעה הייצוגית רשלנות גרמה לדליפת אמוניה במפעל החברה בשנת 2019 בעכו. עוד טוענים התובעים שהייתה רשלנות גם באיתור הדליפה ובטיפול בה. כחלק מנזקי הדליפה עסקים שונים באזור נסגרו, קניון ותחנת רכבת פונו מאנשים, כבישים נחסמו לתנועה והרשויות הנחו את התושבים להסתגר בבתים.
גלידות שטראוס עושה שימוש בגז האמוניה על מנת לקרר את מוצריהם. על פי החשד בזמן פעולות תחזוקה שהתבצעו בחדר המכונות המזרחי דווח על ריח חזק בקניון הסמוך למפעל. בבדיקה שנעשתה עקב התלונה התגלה כי מאחד הצינורות שעוברים בדופן שבין קיר הבטון המזרחי של חדר המכונות לבין החיפוי החיצוני דולף גז עקב שישה חורים שהתגלו בו מקורוזיה.
יוניליוור טוענת כי מדובר באירוע נקודתי, בעוד החברה עומדת בכלל ההוראות שהציב לה המשרד להגנת הסביבה, ומשקיעה באמצעי מיגון ובקרה. יוניליוור הוסיפה ואמרה שהמיקום הקרוב של המפעל לבתי תושבים נכפה עליהם באמצע שנות ה- 60, לפני שהעיר התרחבה וצמחה. התביעה הוגשה על ידי וויאן ג'ובראן ואח'לאס עבוד תושבות האזור ונאסר בשתאווי, בעל עסק סמוך. שופט המחוזי בחיפה, רון סוקול, אישר לצרף לתביעה את עמותת אזרחים למען הסביבה. לטענת התובעים, הדליפה פגעה בכ־ 2,500 איש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה