משפט

המזגן גרם לשריפה בבית - טורנדו תפצה בחצי מיליון שקל

בני זוג תבעו כי כשל במזגן של חברת טורנדו גרם לשריפה בביתם. בתום כחמש שנים של דיונים, קבע בית משפט השלום ברמלה כי יפוצו בכחצי מיליון שקל על הנזקים 
מערכת ice |  1
מזגן (צילום freepik)
חברת טורנדו תפצה בני זוג בכחצי מיליון שקל לאחר שכשל במזגן שלה גרם לשריפה בבית ולנזק גדול. כך קבע בית משפט השלום ברמלה בתום תביעה שארכה למעלה מחמש שנים.
דה מארקר פרסם כי השריפה פרצה ב-2017, כשנה וארבעה חודשים לאחר שהותקן המזגן. לא היתה מחלוקת על כך שהשריפה פרצה כתוצאה מכשל שהתחולל בכרטיס הפיקוד של המאייד. אולם חברת טורנדו טענה כי יש להפנות את התביעה ליצרנית המזגן הייסנס, מאחר והיא רק יבואנית.
בית המשפט קבע כי טורנדו לא הוכיחה כל קשר של הייסנס למזגן שבתביעה, והוא לא היה רשום כך, ומאחר שנזרק לפח גם לא ניתן לבדוק זאת. הייסנס, שצורפה לתביעה כצד שלישי, הכחישה כל קשר למזגן.

השופט זכריה ימיני קבע גם כי הכרטיס האלקטרוני שהתלקח היה עשוי מחומר שאינו כבה מאליו בניגוד לתקן הישראלי. השופט ציין כי למרות שטורנדו ידעה מהי סיבת השריפה, סירבה לפצות את התובעים.
בני הזוג תבעו כ-604 אלף שקל עבור הנזק. השופט קבע כי טורנדו תפצה אותם בכ-480 אלף שקל, בתוספת ריבית והפרשי הצמדה מאוגוסט 2017. הסכום כולל פיצוי של 296 אלף שקל בשל נזקי המבנה, 162 אלף שקל בשל נזקי התכולה, ו-24 אלף שקל בשל מגורים חלופיים למשך שלושה חודשים.
בנוסף, טורנדו תשלם הוצאות משפט של יותר מ-20 אלף שקל בנוסף לשכר טרחת עורך דין של 50 אלף שקל. כמו כן טורנדו תשלם להייסנס הוצאות משפט, בנוסף לשכר טרחת עו"ד של 20 אלף שקל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תמיד ידעתי שטורנדו מיחצנים מוצר נחות כאילו הוא הכי טוב (ל"ת)
    לא נוגע בטורנדו וכדו 01/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור