משפט

אלדד יניב נגד אהרון ברק: "האחראי לכל הטירוף שקורה עכשיו"

נשיא בית המשפט העליון לשעבר הנחשב לאבי האקטיביזם השיפוטי, אהרן ברק, התראיין לערוצי הטלוויזיה ותקף את המהפכה החוקתית של הממשלה. מי שלא אהב זאת הוא העיתונאי אלדד יניב שהגיב: "כל הטירוף בפריים אחד. יושב שופט לשעבר בביתו וחושב ששר המשפטים צריך להתייעץ איתו"
מערכת ice |  7
אלדד יניב (צילום בן קלמר, פלאש 90)
נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרן ברק התראיין בסוף השבוע לשלושת הערוצים 11, 12 ו-13 על רקע המהפכה החוקתית שהוכרזה על ידי שר המשפטים יריב לוין. אחת הסיבות העיקריות לרפורמה היא כידוע האקטיביזם השיפוטי אותו יזם ברק בעבר.
בין הציטוטים של ברק בראיונות שישודרו במהדורות מוצ"ש אודות הרפורמה, אמר נשיא העליון לשעבר: ״זה מעשה פסול. בעיניי זה מעשה בלתי חוקי, זה איום על בית המשפט״. וגם: "השר לוין אסף את כל ההצעות הרעות שנעשו במשך השנים וחיבר אותן ביחד לאיזושהי שרשרת שהיא חונקת את הדמוקרטיה הישראלית. אין רעה גדולה מזאת כמהפכה חוקתית, הדבר המקביל ביותר זו מהפכה של טנקים".

בכאן 11 אמר ברק: "צר לי שרואים בי אויב העם. אני תמיד חשבתי שאני משרת את העם הזה, שאני עושה כל מה שביכולתי ושפסקי הדין שנתתי, באלפים, מתחברים עם ההיסטוריה שלנו, הציונות שלנו והביטחון שלנו... אני גם לא רואה בעצמי אקטיביסט או שמרן. צר לי שחושבים שהבאתי את התקלה הזו, אם היו חושבים שלהרוג אותי יפסיק את כל הטלטלה הזו - אני מוכן לעמוד בפני כיתת יורים".
 
בין שאר דבריו אמר ברק שהוא מצר על כך שהשר לוין לא שוחח עמו לפני. מי שלא אהב את דבריו היה פאנליסט ערוץ 13 אלדד יניב שכתב בטוויטר שלו: "כל הטירוף בפריים אחד. יושב שופט לשעבר בביתו וחושב ששר המשפטים צריך להתייעץ איתו לפני מסיבת עיתונאים. זהו אהרון ברק - האחראי לכל הטירוף שקורה עכשיו במדינה - אדם שלקח סמכות לעצמו וחולל מהפכה משפטית. יצחק רבין שנא אותו".
 
בתגובה לציוץ הגיב כתב הפלילים של הארץ ג'וש בריינר: "מרחם עליך אבל מה שעצוב זה שאני בטוח שעוד לא הגעת לתחתית".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אלדד יניב יעשה הכל. אבל הכל! בשביל קצת תשומת לב
    דן 01/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איש חלול
    סגור
  • 3.
    מה יהיה איתך?
    dizi31 01/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלדד יניב יעשה הכל כדי שישמעו אותו.
    סגור
  • 2.
    האיש בעל שמונה עשרה הדירות אשר סידר ג׳ובים באופן לא
    א.א.א 01/2023/08
    הגב לתגובה זו
    4 1
    חוקי ג׳ובים לכל בני ביתו,תוך כדי שהוא חומס כספי ציבור ורומס את הדמוקרטיה עד עפר,מזדעק לפתע כקוזאק נגזל.אין גבול לעזות הפנים והחוצפה הלא תאמן של המסית והמדיח שהרס בזדון את כל מערכות השילטון בישראל בשם ״זכויות האזרח״.לא מעלוב הנפש דל הרוח הלזה נלמד מהי דמוקרטיה,את הדמוקטטור הזה יש להוריד מיד מכל עמדת השפעה,וככל שנקדים מוטב לכל.
    סגור
  • שקר. גם אם אומרים אלף פעם נשאר שקר
    דן 01/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תומכי ביבי מפיצים קבוע. תבדקו. אני בדקתי. אין לו 18 דירות. יש לו אחת. לי יש 2. אז תתבעו אותי? חולים!
    סגור
  • תבינו שלכל השמאל יש "שלדים בארון", והם רועדים מפחד (ל"ת)
    שמה יחקרו בעיניינהם 01/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    דעתו תישמע לבטח בועדות הכנסת (ל"ת)
    מה החיפזון? 01/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • דעתו לא תשמע
    Q 01/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המקום היחידי שדעתו של הפיראט המשפטי תשמע הוא בביתו בלבד ובחדר השירותים שלו. למה מי הוא שמישהו מהממשלה צריך להיוועץ בו כאשר יש יועצים ברמה הרבה יותר גבוהה מפורום קהלת ועוד כאשר אותם יועצים מפורום זה יודעים מהי דמוקרטיה בניגוד לאדון ברק…
    סגור