משפט

מחדל בצה"ל: חיילת התלוננה על בחילות - וגילתה שהיא בהריון בחדר הלידה

מחדל גדול בצה"ל:  א', חיילת ממרכז הארץ, התלוננה בפני מפקדיה שוב ושוב על כאבים מתמשכים, בחילות והקאות ונבדקה על ידי רופאים 13 פעמים. תשעה חודשים מאוחר יותר, היא התמוטטה בבילוי עם חברותיה ופונתה לבית החולים שם היא כבר ילדה: "אחרי הלידה סבלתי מחרדה ודיכאון. פשוט עברתי התעללות במהלך השירות שלי – הושפלתי"
מערכת ice |  6
חיילת (צילום סטטוסים מצייצים)
מחדל גדול בצה"ל: ב-N12 חשפו אתמול (שלישי) לראשונה כי א', חיילת ממרכז הארץ, התלוננה בפני מפקדיה שוב ושוב על כאבים מתמשכים, בחילות והקאות. תשעה חודשים לאחר מכן, א' התמוטטה והובלה לבית החולים, שם גילו כי היא נמצאת בהריון מתקדם.
א' סיפרה: "עברתי התעללות במהלך השירות שלי, התלוננתי על בחילות ושלחו אותי לנוח בחדר ולשתות מים. נבדקתי 13 פעמים על-ידי גורמים רפואיים צבאיים במהלך ההיריון. מעבר לפניות האלו, התלוננתי באופן ישיר מול המפקדים שלי בערך בכל יום".
עוד הוסיפה כי "בכל הפעמים שהתלוננתי, נתנו לי הרגשה שאני מקטינה ראש; שאני מנסה להשיג כל הזמן הקלות וחופשים. ברוב הפעמים שלחו אותי פשוט לנוח בחדר, וכשהתלוננתי על הקאות אמרו לי תאכלי פחמימות ושתי מים. פשוט התייחסו אליי בזלזול".
א' לא שמה לב לשינוי במשקלה וחשבה שהבחילות יעברו מעצמן. כעבור תשעה חודשים כאמור, בעת בילוי במסעדה עם חברותיה, א' התמוטטה ופונתה לבית החולים, שם גילו כי היא כורעת ללדת: ביקשו ממני ללחוץ ולא הסכמתי. הרופאים דיברו עם ההורים שלי, אמרו לי שירדימו אותי ויוציאו את הילדה בהרדמה כללית".
א' המשיכה: "כשהילדה יצאה, ביקשתי שיוציאו אותה מהחדר. לא רציתי לראות אותה בכלל ולא הבנתי מה קורה סביבי. אחרי הלידה סבלתי מהמון התקפים, חרדה ודיכאון. פשוט עברתי התעללות במהלך השירות שלי – הושפלתי. לא התייחסו אליי, לתלונות שלי. נתנו לי להרגיש רע עם עצמי".
ממשרד הביטחון ודובר צה"ל נמסר בתגובה ל-N12: "מטעמים של צנעת הפרט, לא ניתן לפרט על אודות ההליך. התביעה המדוברת התקבלה, פרטיה נלמדים והיא תיענה כמקובל בבית המשפט".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    היכן אמא? 9 חודשים בלי מחזור , בחילות והקאות?
    דב 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדיקת הריון בכמה שקלים- מה את דינוזאור?
    סגור
  • 5.
    9 חודשים ולא הרגשת את העובר? (ל"ת)
    תעשי לי טובה 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    מה שנקרא אינטואיציה נשית
    ?????? 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הם אשמים כי לא היה לך מושג מה קורה עם הגוף שלך?
    סגור
  • 3.
    כפרה עליך קל להאשים קשה לקחת אחריות ניראה לי שפשוט
    בוב 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סירבת להאמין שאת בהריון. לא רצית לקבל את העבודה הזו והתכשחת אומנם אני גבר ולא יודע איך הריון מרגיש אבל הפסקת מחזור, בחילות, הבטן מתנפחת השדיים גדליםחוש ריח מתחדד והורמונים משתוללים ופיספסת את כל זה אז הבעיה היא אצלך. 1. את סרבת להאמין שאת בהריון וניסת לטאטא את זה מתחת לשולחן 2. את סתם רוצה לתבוע את צה"ל כדי להרוויח משהו בגלל הבעיות של עצמך בכל מקרה את אמא עכשיו וכדאי שתלמדי את הילדים שלך לקחת אחריות ולא להאשים את כל העולם, אבל היי להאשים את כל העולם ולא לקחת אחריות זו בעיה של הרבה אנשים. מנקודת מבטי היום מי שלוקח אחריות שותה מרוויח יותר. בהצלחה ומזל טוב.
    סגור
  • 2.
    מפוברק ולא אמיתי
    ציני 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כן לא שמה לב שיש לה בטן של 9 חודשים ממש לא רואים
    סגור
  • 1.
    והמדינה אשמה בגלל שלא לקחה אמצעיי מניעה? (ל"ת)
    בנצי 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור