משפט

רשות המסים נעקצה ב-11 מיליון שקל: כך עבדה השיטה

אישום: מנהלי חברה קיזזו חשבוניות פיקטיביות בסך 11 מיליון שקל, במשך תקופה של שנה למעלה מ-20 חשבוניות פיקטיביות במסגרת דיווחי מע"מ של חברת "גמא הוד שירותים ואחזקה בע"מ". החשבוניות הונפקו על שם עוסקים שונים, אשר לא ביצעו או התחייבו לבצע את העסקאות המתוארות בהן
מערכת ice |  1
רשות המסים (צילום פלאש 90)
יחידה המשפטית מחוז מרכז ברשות המסים הגישה באחרונה כתב אישום לבית משפט השלום ברמלה כנגד שני מנהלי חברה שאחד מהם הוא גם בעל מניות ודירקטור בה. השניים, ביחד עם החברה, מואשמים בקיזוז חשבוניות פיקטיביות על סך למעלה מ-11 מיליון שקלים. החשבוניות הפיקטיביות, שהונפקו על שם עוסקים שונים, שימשו להפחתת חבות המס הכוללת של עסקי החברה בסכום של למעלה ממיליון וחצי שקל.
על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד בלה פרנק-דילר בעקבות חקירה שניהלה יחידת חקירות מכס ומע"מ ירושלים, קיזזו הנאשמים, גאבר אבו כאשף ואדהם אבו עאנם, במשך תקופה של שנה למעלה מ-20 חשבוניות פיקטיביות במסגרת דיווחי מע"מ של חברת "גמא הוד שירותים ואחזקה בע"מ". החשבוניות הונפקו על שם עוסקים שונים, אשר לא ביצעו או התחייבו לבצע את העסקאות המתוארות בהן.

כמתואר בכתב האישום רשמו הנאשמים את החשבוניות הכוזבות בספרי הנהלת החשבונות של החברה שניהלו, על אף שהעסקאות המתוארות בהן לא בוצעו, וזאת על מנת להפחית את מס התשומות הגלום בחשבוניות הפיקטיביות מחבות המס הכוללת שלהם.
כמו כן, הם מואשמים גם בכך שניכו מס תשומות בלי שהיה להם לגביו מסמך כדין במטרה להתחמק מתשלום מס בנסיבות מחמירות וכן בכך שהכינו, ניהלו או הרשו להכין או לנהל, פנקסי חשבונות כוזבים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לפניי כל מהלך להלאים את החברה ואת הנכסים שלהם לאלתר
    אבי 12/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובהמשך לדון אותם לתשלום כופר ומאסר לטובת המדינה למען יראו ויראו
    סגור