משפט

שנה לאחר שבנם נהרג: הורים תובעים את משרד החינוך ב-2.5 מיליון שקל

הנער נחמיה אהרוני יצא לטיול שנתי עם תלמוד התורה בו למד, אך לא חזר ממנו. כעת ההורים תובעים את משרד החינוך, את העירייה ואת תלמוד התורה ב-2.5 מיליון שקל - אלו הטענות שלהם נגד המוסדות
מערכת ice | 
פסיקת בית משפט (צילום Istock)
בשנה שעברה נחמיה אהרוני בן ה-15 יצא לטיול בבית שמש במסגרת בית ספרית, שממנו לא חזר. כעת, הוריו יוחאי ושולמית הגישו תביעה בסכום של מעל ל-2.5 מיליון שקלים לבית המשפט בירושלים, נגד משרד החינוך, תלמוד התורה בו למד בנם ונגד עיריית בית שמש שבה נמצא בור המים שבו טבע נחמיה.
המשפחה טוענת בכתב התביעה כי כלל הארגונים הציבוריים הללו אשמים ברשלנות, כל אחד בתחומו, וכך גרמו למותו של נחמיה. כלפי התלמוד ההורים טוענים כי העובדים לא פיקחו כראוי על התלמידים ולא הזהירו אותם על הסכנות באזור. יתרה מכך, המשפחה טוענת כי ההנהלה לא מינתה רכז טיולים שתפקידו לאגד את נושא הבטיחות ואת כלל ניהול הטיולים בתלמוד.
כלפי משרד החינוך נטען כי אינו מפקח כראוי על תכניות הלימודים, כולל על הטמעת נהלי הבטיחות והפיקוח. לבסוף, המשפחה טוענת כי עיריית בית שמש לא פעלה לטיפול בבורות המים המסוכנים באזור בו התרחש הטיול וכך סיכנה את ביטחון הציבור ובנם בפרט. 
כאמור המקרה התרחש בשנה שעברה בעת טיול של התלמוד מבית שמש. לדברי חבריו של נחמיה, הוא חזר בסוף המסלול לאחור בטענה ששכח משהו אלא שלא חזר לאחר מכן. חבריו דיווחו על היעדרותו כך החלו החיפושים אחריו, בסיוע יחידות חילוץ ומשטרה. לבסוף אותרה גופתו במאגר מים באזור בו היו מספר בורות מסוכנים. 
בעת זו משרד החינוך ועיריית בית שמש מסרו כי טרם בחנו את כתב התביעה וכאשר יעשו זאת, יגיבו בבית המשפט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה