משפט

לבייב יכול להיות רגוע? אושר ההסדר בפרשת 'היהלום השחור'

בית המשפט המחוזי קיבל את הסדר הטיעון בפרשת "יהלום שחור" וגזר 18 שנות מאסר על מנכ"ל החברה של לב לבייב, וקנס בסך 25 מיליון שקל. LLD שילמה 38 מיליון שקל נוספים לרשות המסים
מערכת ice | 
לב לבייב (צילום ויקיפדיה, pixabay)
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב בני שגיא אישר היום (חמישי) את הסדר הטיעון בפרשת "יהלום שחור" וגזר קנס וחילוט בסך 25 מיליון שקלים על חברת אל. אל. די יהלומים בע"מ (LLD Diamonds), וכן 18 חודשי מאסר בפועל וקנס וחילוט בסך 280,000 ₪ על מנכ"ל החברה, ראובן שמאלוב.
גזר הדין בא לאחר שחברת LLD בבעלות לב לבייב, והנאשם שמאלוב, הודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון בפרשה שעניינה עבירות הברחת יהלומים בהיקף גדול לישראל והלבנת הון.

על פי כתב האישום שבעובדותיו הודו הנאשמים, בתקופה שבין מרץ 2008 לבין 2012 פעל שמאלוב להבריח יהלומים מחו"ל עבור חברת LLD באמצעות בלדרים שונים. עוד על פי כתב האישום, מנגנון ההברחה התבצע כך שהבלדרים קיבלו יהלומי גלם בחו"ל והבריחו אותם לישראל - תוך שהם מסתירים אותם על גופם, מבלי להצהיר עליהם במכס, ומבלי שצורפו ליהלומים תעודות קימברלי המעידות כי מקור היהלום אינו באזורי עימות באפריקה (אינם "יהלומי דמים"). לאחר מכן הבלדרים מסרו את היהלומים המוברחים למפעיל הבלדרים או במשרדי חברת LLD.
הנאשמים - שמאלוב והחברה - ניהלו את תהליך ההברחות, שכלל בין היתר את קבלת היהלומים שהוברחו בישראל, העברת היהלומים המוברחים למיון והערכה, וכן הנחיית עובד החברה לתעד את הסחורה המוברחת בסדרה מקודדת, על מנת להסתיר את מקורם. על פי כתב האישום, שווי היהלומים המוברחים עמד על מעל ל-70 מיליון דולר (מעל ל-243 מיליון שקלים).
התיק נחקר על ידי יאחב"ל שבלהב 433 במשטרת ישראל, חקירות מכס ומע"מ ירושלים ויחידת יהלום ברשות המיסים, וטופל על ידי עורכת הדין אורנה גלבשטיין מפרקליטות מיסוי וכלכלה.
מפרקליטות מיסוי וכלכלה נמסר לאחר גזר הדין: "עונש המאסר בפועל שהוטל על מנכ"ל חברת אל.אל.די, והקנס והחילוט של 25 מיליון שהוטלו על החברה, בצירוף 38 המיליון ששולמו על חשבון חובותיה לרשות המיסים, מהווים ענישה משמעותית ההולמת את העבירות החמורות של הברחת יהלומים והלבנת הון בהן הורשעו וביטוי לנטילת האחריות של הנאשמים".
מטעמו של לב לבייב נמסר ל-ice לאחר חתימת הסדר הטיעון: "לאחר חקירה מעמיקה וארוכה, במסגרתה נבדקה התנהלותו העסקית של לבייב, נמצא שלא נפל בה פגם, והוא ומשפחתו נוקו מכל חשד. לבייב מבקש כעת להתמסר להשבת השקט למשפחתו ועסקיו. חברת LLD תכבד ותקיים את חלקה בהסדר הטיעון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה