משפט

תחנת הכוח הגרעינית הגדולה באירופה נתפסה ע"י הרוסים

חיילי צבא רוסיה השתלטו על תחנת הכוח הגרעינית הגדולה ביותר באירופה אמש (שישי). על פי דיווחים הם חטפו את ראש תחנת הכוח ומקום הימצאו לא ידוע
מערכת ice | 
תחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה (צילום יוטיוב/ BBC News)
דיווחים שמגיעים מאוקראינה מעידים על כך שחיילי צבא רוסיה השתלטו על תחנת הכוח הגרעינית הגדולה ביותר באוקראינה ובאירופה הנמצאת בזפוריז'יה. על פי הדיווחים, שהגיעו מחברת אנרגואטום, ביום שישי האחרון בשעה 16:00 החיילים השתלטו על המקום ותפסו את ראש תחנת הכוח הגרעינית איגור מוראשוב.
החיילים עצרו את מכוניתו, כיסו את עיניו ולקחו אותו למקום לא ידוע. "התפיסה שלו (על ידי רוסיה) מסכנת את הבטחון של תחנת הכוח הגדולה ביותר באוקראינה ובאירופה", כך אמר נשיא אנרגואטום פטרו קוטין. הוא הוסיף ודרש מרוסיה לשחרר את מוראשוב באופן מידי. עד כה רוסיה לא הגיבה לדיווחים ולא אישרה או הכחישה כי מוראשוב נמצא בידיה.
גם מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, לה יש צוות הנמצא במתקן, לא הגיבו לאירוע ולאמירתו של קוטין. המזכיר הראשי של נאטו ינס שטולטברג הגיב רק בצורה עקיפה והתייחס למצבה בו רוסיה מספחת שטחים מאוקראינה וטען כי "מדובר ברגע מכריע" ואף קרא להחלטתו של ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה, לספח שטחים כ"הניסיון הכי גדול לספח שטח באירופה מאז מלחמת העולם השנייה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה