משפט

הבדיחה של מאסק על חשבון טוויטר תעלה לו ביוקר?

לקראת המשפט המתוקשר בין המיליארדר לרשת החברתית, שעתיד להיפתח בעוד פחות מחודש, נחשף סעיף בחוק אשר יכול להטיס את מחירה של טוויטר לשמיים
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום יוטיוב/ TED)
54.20 הדולרים שאילון מאסק הסכים בתחילה לשלם עבור כל מניה בטוויטר, במחווה קומית לסמל ה-"420" של מריחואנה, אשר מסתכמים ב-44 מיליארד דולר, למעשה צומחים ביותר מסנט ליום, הודות להיבט אחד בחוק של מדינת דלאוור. התשלומים הנוספים - המסתכמים בתוספת של 9 מיליון דולר ליום, כשהם מיושמים על כל המניות הבולטות של טוויטר - מסתכנים בהוספת מאות מיליוני דולרים לתג המחיר הגבוה ממילא של טוויטר, לפי מומחים פיננסיים שחקרו את המקרה, אם בית משפט בדלאוור יורה לו לקיים את העסקה המקורית, לאחר משפט שעתיד לצאת לדרך ב-17 באוקטובר.
טוויטר יכולה לנסות לאלץ אותו לשלם "ריבית לפני פסק דין" נוספת, על מנת לפצות על הזמן האבוד בין היום שבו העסקה הייתה אמורה להיסגר במקור ועד לביצוע בפועל. 15 בספטמבר היה מועד הסגירה המוקדם ביותר האפשרי על פי תנאי העסקה, שקבע כי היא תוכל להיסגר יומיים לאחר אישורה על ידי בעלי המניות. משקיעי טוויטר הצביעו בעד אישור העסקה ב-13 בספטמבר. הריבית של דלאוור לפני פסק הדין, נצברת מדי שנה בשיעור הקרנות הפדרליות של הפדרל ריזרב בארה"ב בתוספת 5%. המשמעות היא, שהמחיר של טוויטר עולה למעשה בכ-1.1 סנט למניה ליום, או 9 מיליון דולר, אחרי ה-15 בספטמבר.
התרחיש התיאורטי הזה ,יכול להוסיף בערך 350 מיליון דולר לתג המחיר של טוויטר. אם התיק ייקלע לערעורים ובסופו של דבר פסק הדין יוכרז ב-1 בדצמבר, הריבית שלפני פסק הדין תסתכם בכ-700 מיליון דולר. אם המאבק המשפטי יימשך עד 2023, הוא עשוי להגיע ליותר ממיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה