משפט

אובר נפרצה ע"י האקר, שדורש שכר טוב יותר לנהגים

חדשות 12 לא לבד: ענקית שיתוף נסיעות בארצות הברית, נפרצה על ידי האקר מתבגר שהתעלל בחברה
מערכת ice | 
אפליקציית אובר (צילום pixabay)
אובר אישרה, כי היא מתמודדת עם "תקרית אבטחת סייבר" לאחר שהאקר פרץ את המערכות הפנימיות של ענקית שיתוף הנסיעות והחל להתגרות בעובדים בהודעות ותמונות פרובוקטיביות. לפי הדיווחים, ההאקר שלקח אחריות, טוען שהוא רק בן 18 והשיג גישה לרשתות הפנימיות על ידי התחזות לעובד IT וביקש סיסמה של עובד ללא שם של Uber.
ההאקר לכאורה חשף את הפריצה בהודעות לניו יורק טיימס ולחוקרי אבטחת סייבר. עובדי אובר למדו שמערכות נפגעו לאחר שההאקר פרסם הודעה בפלטפורמת ההודעות Slack של החברה.

"אני מכריז שאני האקר ואובר נפרצה", נכתב בהודעה. על פי הדיווחים, ההאקר גם פרסם שנהגי אובר צריכים לקבל "תגמול טוב יותר על עבודתם". אובר נאלצה להוציא כמה מהפלטפורמות הפנימיות שלה למצב לא מקוון לאחר שנודע על הפריצה הנרחבת. "אנחנו מגיבים כרגע לאירוע אבטחת סייבר", אמרה אובר בהצהרה. "אנחנו בקשר עם רשויות אכיפת החוק ונפרסם כאן עדכונים נוספים ככל שיהיו זמינים".
 
קווין ריד, קצין אבטחת המידע הראשי ב-Acronis, אמר כי ההאקר כנראה מצא "אישורים בעלי זכויות גבוהות המתבססים על שיתוף קבצים ברשת והשתמש בהם כדי לגשת לכל דבר. מה שגרוע יותר, הוא שאם היה לך את הנתונים שלך באובר, יש סיכוי גבוה שלכל כך הרבה אנשים יש גישה אליהם. תגיד, אם הם מכירים את האימייל שלך, הם עשויים לדעת איפה אתה גר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה