משפט

יצרנית הסיגריות האלקטרונית תשלם פיצויים בסך 438.5 מיליון דולר

יצרנית הסיגריות האלקטרוניות ג'ול תשלם 438.5 מיליון דולר כדי ליישב תביעות של 34 מדינות וטריטוריות בארה"ב, לפיהן היא מסתירה את הסיכונים של מוצריה ומכוונת לקונים קטינים
מערכת ice | 
סיגריה אלקטרונית (צילום vecteezy)
יצרנית הסיגריות האלקטרוניות ג'ול תשלם 438.5 מיליון דולר כדי ליישב תביעות של 34 מדינות וטריטוריות בארה"ב לפיהן היא מסתירה את הסיכונים של מוצריה ומכוונת לקונים קטינים, כך הודיעו ביום שלישי כמה מהמדינות בארה"ב.
כחלק מההסדר, ג'ול הסכימה להימנע מסוגים מסוימים של שיווק, כולל שימוש בקריקטורות, מיקום מוצרים ותיאורים של משתמשים מתחת לגיל 35. העסקה נובעת מחקירה של שנתיים בראשות קונטיקט, טקסס ואורגון.
ג'ול לא הודתה במיוחד לה, אך מסרה כי היא תשלם "כחלק משמעותי מהמחויבות המתמשכת שלנו לפתור בעיות מהעבר". עוד מסרה החברה כי מגבלות השיווק עולות בקנה אחד עם נהליה מאז ביצעה "איפוס כלל החברה" ב-2019. החברה משכה באותה תקופה את רוב הטעמים מהשוק ועצרה חלק גדול מהפרסום שלה בלחץ הרגולטורים.
 
מלבד תביעות נוספות מאריזונה, צפון קרוליינה, לואיזיאנה, ניו יורק, קליפורניה, מסצ'וסטס ואילינוי, אלפי ממשלות מקומיות ואנשים פרטיים הגישו גם תביעות משפטיות נגד החברה, רובן אוחדו בבית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו. המשפט הראשון נקבע לנובמבר, בתיק שהוגש על ידי מחוז בית הספר של סן פרנסיסקו. המשפט הבא, המתוכנן לינואר, יהיה בתיק שהוגשה על ידי משפחתו של נער מטנסי שהתמכר לכאורה לסיגריות האלקטרוניות של ג'ול.
כזכור, מינהל המזון והתרופות אסר לזמן קצר את השימוש בג'ול, אך לאחר מכן הסיר את האיסור ונתן לחברה את האפשרות לערער. יצרנית הסיגריות מרלבורו שמחזיקה ב-35% ממניותיה של ג'ול, אמרה כי המניות הללו שוות 450 מיליון דולר, זאת לעומת 12.8 מיליארד דולר במרץ 2018.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה