משפט

"גזענות לשמה": העליון דחה את ערעור רוצח משפחה דוואבשה

בית משפט העליון דחה פה אחד את ערעורו של רוצח משפחה דוואבשה. "מעשי המערער כמתואר בפסק דין זה מזעזעים ומעוררי חלחלה, חומרתם מדברת בעד עצמה, ונראה שכל מילת גנאי לא תשקף את גודל הזוועה שבהם"
מערכת ice | 
בית המשפט העליון (צילום אוליבייר פיטוסי פלאש90)
בית משפט העליון דחה פה אחד את ערעורו של עמירם בן אוליאל, רוצח משפחת דוואבשה. כזכור, בן אוליאל נשפט לשלושה מאסרי עולם ועוד 20 שנות מאסר בעקבות רצח בני המשפחה בדומא משנת 2015. בערעורו טען כי ההודאה שלו נלקחה לאחר עינויים והוא חזר בו, אך השופטים לא קיבלו טענה זו.
השופט שאול שוחט כתב כי בן אוליאל מתאר את "השתלשלות האירועים, שלב אחר שלב, החל מהבשלת הרעיון בקרבו ועד לביצועו המלא של הפשע המזעזע והמחליט. הצפייה בתיעוד החזותי של ההודאות ושל הליך ההובלה וההצבעה שתאם, כמעט אחד לאחד את התיאור שמסר בהודאותיו, מסירים, כל ספק שידו של בן אוליאל הייתה במעשה הנורא".
בהחלטתם השופטים הם ציינו כי "לדברי המערער, הוא יצא לנקום את רציחתו של מלאכי רוזנפלד ז"ל. נקמתו המתועבת הייתה 'נקמת דם'. דמם של בני משפחת דוואבשה החפים מפשע – ההורים סעד ורהאם, ותינוקם בן השנה וחצי, עלי, אשר נשרף למוות במיטתו. איזו מין נקמה נפשעת היא זו? משפחה שלמה הישנה במיטתה, מצאה עצמה באישון הלילה במלכודת מוות של המערער אשר יצא למסע נקם לרצח ערבים באשר הם ערבים. את זאת, אין הדעת יכולה להכיר ולסבול".
 
בין המגיבים כנגד ההחלטה היה ח"כ איתמר בן גביר, שאף ייצג אותו בימיו הראשונים במעצר, כאשר אמר "אין מחלוקת כי הודאתו של אוליאל ניתנה לאחר שנחקר בעינויים ומדובר בחוסר צדק משווע". השופטים כאמור לא הסכימו עם האמירה.
רצח משפחה דוואבשה התרחש בלילה של ה-31 ביולי 2015, לאחר שהושלכו מספר בקבוקי תבערה לעבר הבית וגרמו לשריפתו והיושבים בתוכו. רק אחמד שהיה בן 4 בזמן האירוע היה היחיד ששרד. בן אוליאל נעצר ארבעה חודשים לאחר מכן והודה בתוך מספר ימים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה