משפט

מה גרם למשטרה לבטל את כתב האישום נגד צעיר שהחזיק סמים?

כת האישום שהוגש נגד צעיר בגין החזקת סם מסוכן בוטל בעקבות חוסר הגינות ויושרה מצד השוטר במהלך המעצר, לפי החשד השוטר הבטיח לצעיר כי אם יחשוף בפניו את מה שהחביא לא יעשה לו דבר, מה שהתברר כשקר בוטה
מערכת ice | 
ניידת משטרה USA (צילום משטרת ישראל, פייסבוק)
המשטרה חזרה בה מהגשת כתב אישום שהוגש נגד צעיר בחשד שהחזיק סם מסוכן, כך פורסם הבוקר. התקרית התרחשה לפני שנתיים באתר קמפינג על שפת המים בחוף בצת. שוטרים הוזעקו למקום בעקבות תלונה על מוזיקה חזקה זיהו שאחד הצעירים משליך שקית כלשהי לתוך האוהל.
 השוטר דרש מהצעיר להראות לו מה הוא זרק לתוך האוהל אך בתחילה הצעיר סירב. השוטר לא מזהיר את הצעיר מפני הפללה עצמית. להיפך – מטה אותו לחשוב ששיתוף פעולה עם המשטרה לא מסכן אותו. "אני קצין משטרה, הסתכלתי וראיתי את כל התנועות שלך – ואתה שמת משהו בתוך האוהל. מה שמת?" שאל השוטר את הצעיר, כך לטענת עורכי דינו של הצעיר. השוטר המשיך ואמר: "אתה לא תסיים בתחנת משטרה אם אין לך עבר פלילי, מבטיח לך".
כשהצעיר חשף בפני השוטר כי מדובר בקוק הוא הפר את הבטחתו ועצר את הצעיר "אתה כרגע לצערי מעוכב, כי זה לא גראס וזה לא חשיש, זה סם מסוכן מוגדר כחוק, מה שאתה מחזיק פה זה מעל לשימוש עצמי על פי חוק", אמר השוטר. בעקבות כך הצעיר נלקח לתחנת המשטרה ובהמשך הוגש כנגד הצעיר כתב אישום שייחס לו החזקה של סם מסוכן לצריכה עצמית.
 
"מרשי הפליל את עצמו כתוצאה מהבטחה שלטונית, שמשמעותה לנהוג ביושר ובהגינות ביחס שבין השלטון לאזרח, ולכן ההגינות הציבורית דורשת שההבטחה תקוים. אמינות השלטון בעיני הציבור לא פחות חשובה מהרשעה בכל מחיר", אמר עורך הדין אבירן אסבן, פרקליטו של הצעיר. עורך הדין אסבן שכנע את תובעי המשטרה כי השוטר באירוע פגע פגיעה חמורה בזכויותיו של החשוד, ואלה כאמור הסכימו לחזור בהם מכתב האישום. במשטרה מסרו כי פעולת האכיפה תיבדק, יופקו ממנה הלקחים והנהלים יחודדו בהתאם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה