משפט

תולעים בסושי: המסעדה בצפון תפצה את הסועדים במאות שקלים

מסעדת mina tommy מכרה מנות סושי עם תולעים חיות ותאלץ לפצות את הסועדים, אם כי בסכום נמוך בהרבה מזה שדרשו: "תחושת גועל - אינם אוכלים עוד במסעדות"
מערכת ice |  1
אילוסטרציה (צילום pixabay, freepik)

על פי פסק הדין, התובעים ביצעו בקיץ השנה שעברה, הזמנת "טייק אווי" ממסעדת mina tommy   בקיריון , קרית ביאליק. ההזמנה הכללה 4 מנות סושי מסוג סלמון טמפרה בעלות 164 שקלים. לאחר שהגיעו לביתם מרחק דקת נסיעה מהקריון, התיישבו לאכול את אשר קיבלו בהזמנה, כשלפתע הבחינה התובעת  במשהו נע בתוך הסושי – תולעים חיות בצבע ירוק אשר זוחלות בו.

התובעת  ירקה את הסושי מהפה והבחינה כי גם במנת הסושי השנייה ישנן תולעים ירוקות שמטיילות בין יחידות הסושי. לפי המתואר, החלה האישה להקיא בבית באופן לא רצוני וללא שליטה. בעוד התובעים סבלו מספר ימים מבחילות הקאות וחוסר תאבון. "כל מזון שראו יצר אצל התובעים תחושת גועל- אינם אוכלים עוד במסעדות", נכתב.


מנגד, טענה המסעדה כי היא התנצלה בפני התובעים, והחזירה להם את עלות הרכישה, לצד פיצוי שהגיע בשלב מסוים ל-1,000 שקלים עבור רכישה באחת ממסעדות הרשת, כשלדבריה הסכום הנתבע של 10,000 שקלים הינו מופרז כאשר אין ראיה על הנזקים הנטענים, ו"מדובר בניסיון התעשרות שלא כדין". עוד ציינה הנתבעת כי התולעים הגיעו משומשום המסופק על ידי ספק חיצוני וכי מדובר בתולעים  בגודל מזערי שקשה להבחין בהן בתוך שומשום שחור.


בסופו של דבר, קבע רשם בית המשפט לתביעות קטנות יניב לוזון, כי אכן יש לפצות את התובעים "על מנת שהנתבעת תשליט נורמה של ברירה וניפוי במוצרי תפזורת", אולם קבע פיצוי נמוך בהרבה מזו שדרשה התובעת- 1,500 שקלים לאישה שאכלה מהסושי, ו-500 שקלים נוספים עבור שני הסועדים הנוספים שביצעו יחד עמה את ההזמנה. 

מקבוצת מינה טומיי נמסר כי  "בראש ובראשונה אנו מתנצלים בפני האורחת שחוותה חוויה אשר לא מתאימה למותג המוביל ואף טופלה באופן אישי בזמן המקרה על ידי מנהלי המסעדה. המקרה הנקודתי אשר קרה בתקופת הקורונה לפני למעלה משנה הינו מקרה חריג מאוד שלא קרה בכל שנות פעילות המותג בישראל. הרשת חרטה על דגלה את עקרון האיכות ועל כך יעידו מאות אלפי לקוחותינו אשר מגיעים בכל חודש לאחת ממסעדות הקבוצה ברחבי ישראל. אנו מבטיחים להמשיך ולעשות הכל כדי שמקרים כאלו ודומים להם לא ייקרו בשנית".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אמת
    ש.ע. מכלוף 08/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גדי יברקן , הפרזיט הבור פרימיטיב, אוכל חינם , שחי ע"ח החבשים .
    סגור