משפט

אסף הרופא יפצה מטופל ב-150 אלף שקל: זו הסיבה

בית החולים אסף הרופא יפצה מטופל ב-150 אלף שקל לאחר שהתרשלו במעקב אחר מצבו של חולה סרטן, ולא סיפקו לו את כל המידע בנוגע למצבו; התובע נפטר טרם סגירת ההליך המשפטי
מערכת ice | 
בית חולים (צילום הדס פרוש, פלאש 90)

בית החולים אסף הרופא , ומספר אנשי צוות מטעמו הורשעו הורשעו ברשלנות במעקב אחר מצבו של מטופל ובפגיעה באוטונומיה של מטופל חולה סרטן.

על פי פסק הדין, שהובא לפרסום בידיעה באתר "פסקדין", המנוח, שהגיש את התביעה טרם פטירתו, ביצע בשנת 2015 ניתוח כריתת גידול בבית החולים, והופנה לטיפול במחלקה האונקולוגית. כאשר מספר חודשיים לאחר מכן התלונן על כאבי בטן, כאשר ב-2016 אובחנה התפתחות של הגידול ששלח גרורות לכבד.


בתביעה שהוגשה כשנתיים לאחר מכן ע"י המטופל, נטען כי הצוות הרפואי לא נתן משקל מספק לעובדה שהגידול לא הוסר במלואו – כפי שעלה מהבדיקה הפתולוגית לאחר הניתוח, נתון אשר הוביל למצב רפואי קשה. לפי הדיווח באתר המשפטי, בהליך שנמשך לאחר מותו, הוסיפו יורשיו לטעון כי הנתבעים לא ידעו אותו כנדרש על תוצאות הניתוח, ולא פעלו בהתאם. מנגד, בבי"ח גרסו כי ניתוח חוזר במצב הרפואי המדובר אינו מומלץ, וכי כל המידע הרלוונטי נמסר למטופל.  

בית המשפט קבע כי אכן לא הייתה רשלנות בניתוח עצמו, שכן לא ניתן היה להבחין בתוצאות הסופיות במהלכו, אולם ישתכנע כי ניהול המעקב לאחר מכן היה התנהל בצורה לקויה, וכן שהרופאים לא הניחו בפני התובע את כל המידע הרלוונטי בנוגע למצבו הרפואי.  בשל כך, הוחלט כי הנתבעים יפצו את המטופל בסכום של כ-150 אלף שקלים.


"המנוח לא יכול היה להעיד לפני. אולם בעצם העובדה שהתביעה הוגשה על ידו, על אף שידע כי הוא חי על זמן שאול, יש ללמד שהעלבון היה קשה מנשוא", כתב השופט. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה