משפט

קבר נוסף ייפתח במסגרת חקירת פרשת ילדי תימן

התפחתו בחקירת סיפור ילדי תימן: חודשיים לאחר תקדים פתיחת הקבר של עוזיאל חורי ז"ל והסערה סביבו, גם קברו של הילד יוסף מלמד ז"ל ייפתח היום ביוזמת אימו
מערכת ice |  2
פרשת ילדי תימן (צילום יונתן זינדל פלאש90)
פרשת חטופי תימן ממשיכה להסעיר את החברה הישראלית. לפני כחודשיים התקבלה הסכמה תקדימים ונפתח קברו של הילד עוזיאל חורי ז"ל שנפטר לכאורה בשנות קום המדינה. פתיחת הקבר עוררה סערה כשמתחת למצבה התגלו שני קברים שונים. בית המשפט דן בימים אלה בשאלת בדיקת DNA לקברים שהתגלו.
היום תצטרף פתיחת קבר נוספת אל התקדים. מדובר בקברו של הילד יוסף מלמד ז"ל אשר נפטר לכאורה גם הוא בשנת 1949 וסיפור היעלמותו יושב בדיוק על התבנית המוכרת של הפרשה. האם שלומית, שהייתה אז בת 17, הגיעה אל בית החולים הדסה בתל אביב. צוות בית החולים הודיע לה שיטפל בילד ושלח אותה הביתה. כשחזרה ביום שלאחר מכן, נמסר לה שהילד נפטר בלילה ומצבה  על שמו הוצבה בבית העלמין נחלת יצחק.
אף על פי כן, 17 שנה לאחר מכן, האם נחרדה לקבל צו גיוס על שמו של יוסף. גם במשרד הפנים מעמדו של יוסף הוגדר כ"עזב" ולא כ"נפטר". שלומית, כעת בת 90, היא זו שיוזמת כעת את פתיחת הקבר, בשיתוף עם עו"ד צוברי וחברת הכנסת לשעבר עו"ד נורית קורן. בתקווה לקבל תשובות לתעלומה של חייה.
פתיחת הקבר של מלמד מתוכננת להיות ראשונה בסדרה של תשעה קברים שייפתחו גם הם בתקופה הקרובה. במה שהוא צעד משמעותי בכיוון חקר של אחד הפצעים הפתוחים הכואבים ביותר בהיסטוריה של החברה הישראלית.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    היה רועה אכזרי הרועה הזה קיים עכשיו ויהיה גם בעתיד
    יובל 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זהו זה דרכו של מחמסד רקוב מה היה הוא זה שיהיה
    סגור
  • 1.
    סיפורים נוראיים!!! כמה רוע היה כאן??? (ל"ת)
    יוחאי 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור