משפט

אסדת הגז כריש בסכנה? שלושה מל"טים של חיזבאללה יורטו

הותר לפרסום על ידי צה"ל כי שלושה כלי טיס השייך לארגון הטרור הלבנוני היו בדרך לאסדה ונוטרלו על ידי מטוס קרב ולראשונה גם על ידי סט"יל של חיל הים
מערכת ice | 
אסדת גז (צילום Pixabay)
הותר לפרסום הערב (שבת) לפי צה"ל, כי 3 מל"טים של חיזבאללה שטסו אחר הצהריים לכיוון אסדת הגז כריש, שנמצאת במים הכלכליים של ישראל, יורטו ע"י מטוס קרב - ולראשונה ע"י ספינת טילים של חיל הים (אח"י אילת) עם טילי ברק.
יחד עם זאת, הערכה בצה"ל כי כלי הטייס לא היו חמושים ונועדו לייצר אירוע תודעתי, כאשר גם שלושת כלי הטיס לא היו חמושים. יש לציין כי מבחינת צה"ל לפחות, הצלחה מודיעינית ומבצעית.

לאחר האירוע, שר הביטחון בני גנץ קיים הערב חיתוך מצב בהשתתפות הרמטכ"ל, ראש אמ"ן, ראש אמ"ץ, מפקד זרוע הים, מפקד זרוע האוויר וראש האגף הביטחוני מדיני במשרד הביטחון בעקבות יירוט הכטב"מים במרחב הצפוני
גנץ הסביר: "מדינת ישראל ערוכה להגן על תשתיותיה מול כל איום. ארגון הטרור חיזבאללה מחבל ביכולת של מדינת לבנון להגיע להסכם על הגבול הימי שהוא חיוני לכלכלת לבנון ולאזרחיה. זאת על אף כוונותיה של ישראל להתקדם במשא ומתן לפתרון הסוגיה. ישראל תמשיך להגן על נכסיה, ורואה לעצמה את החובה והזכות לפעול ולהגיב מול כל ניסיון לפגוע בה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה