משפט

הוצאה לפועל בצעד דרמטי: עיקול הרכב לא יבוטל

רשמת ההוצאה לפועל, אלה פטל, מלשכת מסלול המזונות בחיפה, דחתה בקשת חייב לביטול עיקול רכב בשל פרטיו שבמשרד הרישוי, והורתה על השבתו על שם החייב והותרת העיקול על כנו, תוך קביעה שהחייב הינו הבעלים בפועל של הרכב
מערכת ice |  1
רכבים (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
לאחרונה, הכריעה רשמת ההוצאה לפועל, אלה פטל, מלשכת מסלול המזונות בחיפה, בשאלת הבעלות האמיתית על רכב, שהוטל עליו עיקול במסגרת תיק מזונות שמתנהל כנגד החייב. בהחלטה נאמר, כי מדובר בתיק לגביית מזונות בו קיימת יתרת חוב בסך של 89,614 שקל ונגבים מזונות שוטפים בסך של כ-4,600 שקל לחודש בגין חמישה ילדים קטינים.
"בין הצדדים סכסוך מתמשך רב שנים בבית המשפט/הדין, המתנהל עד היום הן לעניין פירוק שיתוף / איזון משאבים, הן בסוגיית הגירושין (הצדדים עודם נשואים חרף פירוד ממושך), ובדיון נטען כי החייב אף הגיש בקשה לביטול פסק המזונות שניתן במעמד צד אחד ביום 26.1.21. מאז פתיחת התיק לא שילם החייב דבר ע"ח החוב ולא הגיש כל בקשה מיוזמתו להסדרתו".

עוד צוין בהחלטה, כי ביום 26.9.21 הוטל לבקשת הזוכה עיקול על הרכב במעמד צד אחד לאחר שהזוכה טענה, כי החייב ובת זוגו עושים שימוש ברכב הרשום על שם אחיו של החייב, אשר אינו בעל רישיון נהיגה, והציגה אסמכתאות תומכות. כ-4 ימים לאחר מתן ההחלטה על עיקול הרכב, הבעלות ברכב הועברה משמו של אחיו של החייב לשמה של אמו של החייב, שגם לה אין רישיון נהיגה, וכחודש לאחר מכן הועבר הרכב על שם זוגתו של החייב.
הרשמת קבעה, כי התרשמה באופן שאינו משתמע לשני פנים, כי החייב היה הבעלים בפועל ברכב, כפי שעולה מהודאת בעל דין מפורשת שהוגשה על ידו, והוא המשיך להיות הבעלים בפועל של הרכב חרף רישומו פעם אחר פעם על שם מקורביו השונים- אחיו, לאחר מכן אמו (כשלשניהם כלל לא היה רישיון נהיגה) ואז על שם בת זוגו. 
עוד קבעה הרשמת, כי לא הוכח בכל דרך כי בת זוגו של החייב, הבעלים הרשום של הרכב, רכשה בפועל את הרכב והעדויות והאסמכתאות שהוגשו בעניין זה סותרות, לא מספיקות ובלתי מהימנות בעליל. בנסיבות העניין הורתה הרשמת על דחיית הבקשה להורות על ביטול עיקול רכב ועל השבתו. כמו כן, הורתה על חיוב צד ג', בת זוגו של החייב, בהוצאות משפט לטובת הזוכה בסך של 2,500 שקל בגין דחיית בקשתה, אשר תשולמנה תוך 30 ימים. 
כמו כן, קבעה הרשמת, כי תמליץ לצדדים בחום לנצל סד זמנים זה על מנת להגיע להסכמות לעניין פדיון הרכב במחיר שישיא התמורה לכל הצדדים, חלף מימושו בהוצאה לפועל, על כל ההוצאות והפחתת הערך הכרוכה במימוש מהיר כאמור.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הסיבה לגרושין היא נישואין
    אל תתחתנו 06/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עצוב
    סגור