משפט

תביעת הענק נגד רובינהוד נפסלה – זו הסיבה

שופטת בארה"ב תקפה בארסיות את המשקיעים שתבעו את אפליקציית ההשקעות רובינהוד, שלטענתם עצרה מסחר במניות מסוימות כדי שלקוחותיה הגדולים יותר יוכלו להרוויח מהן
יאיר מור | 
רובין הוד ולדימיר טנב (צילום pexels Edit AllegedlyHuman wikimedia)
תביעה של משקיעי חברות כגון רשת חנויות משחקי הווידאו GameStop, רשת בתי הקולנוע AMC, ענקית התקשורת הפינית נוקיה וחברת התוכנה הקנדית בלאקברי נזרקה מכל המדרגות על ידי שופטת פדרלית ביום רביעי האחרון.
השופטת ססיליה אנטונאגה, מבית המשפט של המחוז הדרומי בקליפורניה, דחתה על הסף בקשה לתביעה ייצוגית נגד אפליקציית ההשקעות רובינהוד וחברת השירותים הפיננסיים Citadel Securities. בהחלטתה היא אף תקפה בארסיות רבה את התובעים.
"התובעים טוענים כי הנתבעים הגבילו את ההספק כדי להוריד את מחירי ניירות הערך שהם אינם טוענים כי קנו או מכרו בחשבונותיהם, הכל כדי להפיק רווח עבור (סיטדל) שעוסקת בפעולות כאלו. התובעים אינם מתייחסים להבדל הזה כלל, ואינם מספקים כל סמכות חוקית התומכת ביישום גורם הייתור הזה לתיאוריית מניעת התחרות החדשה שלהם. בקצרה, התובעים כושלים בהגדרה הגיונית של שוק ובשכנוע בית המשפט בכך שגורם הייתור הזה מטה את המשקל לטובתם", היא כתבה.
התביעה הוגשה לאחר שבינואר האחרון חסמה רובינהוד, אפליקציה המאפשרת לכל אדם להשקיע במניות בכל סכום שהוא, את המסחר במניות שהוזכרו ומספר מניות נוספות. הסיבה לכך היתה עלייה בלתי הגיונית בכמות הרוכשים שלהן בזמן שמשקיעי וול-סטריט הכריזו עליהם כ"שורט" – כלומר מניות שעומדות לקרוס, ולכן "משאילים" אותן מבעלים שונים, מוכרים אותן מייד במחיר הנוכחי רק כדי לקנות אותן זמן חדש אחר כך במחיר נמוך משמעותית ולהרוויח את ההפרש. כל המניות הללו עמדו, לפי האמונה הרווחת, לצנוח, בטרם פרסמו גולשים שיש להם פינות חמות בלב לענקיות הטכנולוגיה הוותיקות קריאות למשתמשי רובינהוד בפורומים ב-Reddit וצ'טים ב-Discord לקנות את המניות, וכך להעלות את הביקוש והמחיר שלהן במקום שהוא יירד.
כאמור, משקיעים תבעו את האפליקציה, בטענה כי כאשר חסמה את הקנייה של המניות הללו היא מנעה מהם להרוויח עליה כסף, והכל לכאורה כדי שסיטדל – חברה שרובינהוד מוכרת לה מידע על הפעולות המתבצעות בה כדי לתת לה תובנות פנימיות על שוק המניות בזמן אמת – תוכל להרוויח מהמצב. עתה, פסלה השופטת את התביעה מכיוון שהיא אינה מבוססת על שום כלל כתוב, בחוק או במקום אחר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה