משפט

תביעת ענק נגד בנק הפועלים, מה הקשר למוטי בן משה?

רשת ההלבשה התחתונה אפרודיטה וש.ש.א.ג ניהול קניונים תובעים את בנק הפועלים לאחר שהבנק חזר בו מההחלטה לשחרר מכתב שחרור מהבנק שבו החזיקו שעבודים שוטפים על נכסי הרשת. בכתב התביעה: "הפגנת שרירים". אקסטרה אנדרוור: "אין לחברה קשר לסכסוך בין הצדדים"
אביחי דלאל |  6
תביעת ענק נגד בנק הפועלים (צילום pexels, יחצ גדי דגון, Magma Images)
ש.ש.א.ג ניהול קניונים בע"מ וחברת אפרודיטה יבוא יצוא בע"מ הגישו בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה נגד בנק הפועלים בסכום של 4.96 מיליון שקל בטענה לכך שהבנק הביא לביטול ההסכם של אפרודיטה עם חברת "אקסטרה אנדרוור" של מוטי בן משה. 
כזכור, ב-9 ביולי נחתם חוזה נחתם בין אפרודיטה לאקסטרה אנדוור, עסקה ששוויה הכולל עולה על 68 מיליון שקל ותשפיע על 360 עובדים. בכתב התביעה הדגישו כי אפרודיטה וש.ש.א.ג צריכות לספק מכתבי שחרור מהבנקים שהחזיקו שעבודים שוטפים על נכסי הרשת. בנק לאומי הסכים מיד ובנק הפועלים שלח טיוטה ב-19 באוגוסט. ב-5 בספטמבר, הבנק חזר בו מההסכם הטיוטה שנחתם.
"החלטה זו משקפת 'הפגנת שרירים' או 'פעולת' תגמול' של בנק הפועלים כנגד המבקשות ונועדה אך ורק על מנת להמחיש למבקשות את האולטימטום שהחליט בנק הפועלים להציב בפניהם" נכתב בתביעה  "ההחלטה היא פועל יוצא, של סירוב רשת אפרודיטה להקרסת העסקה עם אקסטרה אנדרוור ואולי גם לקריסתה הכלכלית והעסקית של רשת אפרודיטה".
לפני שבוע, שמואל אבני הבעלים של אפרודיטה קיבל הודעה באמצעות הנהלת הסניף המסחרי כי התקבלה החלטה בהנהלה הראשית להעביר את הטיפול בחשבונות המבקשות בבנק הפועלים למחלקה לטיפול באשראים מיוחדים, לטיפולו של ישראל שוסטר בהנהלה הראשית. 
לפי כתב התביעה, ההחלטה שניתנה בעלת משמעות החורגת מאופן ניהול החשבון כלפי הבנק ואפילו בעלת משמעות נלווית פומבית וציבורית, הבאה לידי ביטוי במאגרים של מידע פיננסי. לטענת אפרודיטה, המשמעות היא כי מדובר בחברה עם התנהגות עסקית בעייתית ויש סיכוי שהחברה נמצאת בפני קריסה. 
עד למועד פרסום הכתבה, בנק הפועלים לא מסר את תגובתו.
מחברת אקסטרה אנדרוור נמסר כי: "לחברה ולבעליה אין שום קשר לסכסוך של מר אבני עם בנק הפועלים".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    בנק הפועלים מי שיכול שיברח משם המלצה לעסקים
    אני 10/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנק שפל מתנהג בבריונות מחזיר ציקים עוד לא התחיל הבוקר לא נתנו צאנס להפקיד עושקים ברביות מטורפות שהנק ישראל בכלל לא שם לב ומעניין מי שיכול לברוח שיברח ולא יחזור לשם
    סגור
  • 5.
    פועלים כמו שוק
    אחת שיודעת 10/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חלאות!!! בנק פועלים נוהג בעסקים כמו עסקן. הלואי ואפשר היה לארגן תביעה ייצוגית נגד הבנק הזה . על משיכת השטיח מתחת לרגלים!!!! לא לותר !
    סגור
  • 4.
    הצלחה לכל מי שנגד בנק הפועלים! שלא יהיה על חשבוננו (ל"ת)
    יהודית 10/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים
    נכה צהל הלום קרב 10/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים פרטים בפייסבוק עם החלטה של בית המשפט
    סגור
  • 2.
    בנק הפועלים השטן של החברה הישראלית
    בנקאי 10/2021/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    1 בנק פועלים נתן לפישמן ללא אבחנה 2 בנק הפועלים נתן לתשובה בלי אבחנה 3 בנק הפועלים לקח נשמח נער צעיר בגלל 20.000 שח אלוהים עד מתי בנק הפועלים חעלוז
    סגור
  • 1.
    אם הבנק טעה הוא ישלם קנס משמעותי
    דוד 10/2021/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התביעה תתברר לפני שופט ויהיה פס"ד ברור.
    סגור