משפט
הסערה סביב זאפה נמשכת: המועצה לצרכנות תתערב?
המועצה הישראלית לצרכנות מתייחסת לתביעה הייצוגית של רוכשי הכרטיסים נגד המועדון. במועצה התייחסו לתביעה הייצוגית ומסרו ל-ice: "העובדה כי מתנהלת תובענה ייצוגית בנושא לא מונעת מהצרכנים לממש את זכותם לקבלת החזר כספי"
בסוף השבוע האחרון, יום חמישי, נערך הדיון בין רוכשי הכרטיסים בהופעות לבין מועדון הזאפה בתביעה הייצוגית, הטענה של רוכשי הכרטיסים כי לא ניתן החזר כספי בהופעות שהיו בתקופת הקורונה ונדחו או בוטלו. היום (ראשון) המועצה הישראלית לצרכנות החליטה להתערב.
כזכור, בתקופת הקורונה בוטלו או נדחו הופעות בידור שהיו אמורות להתקיים במועדונים השונים של הזאפה. לטענת רוכשי הכרטיסים, ההופעות נדחו או בוטלו ולא ניתן החזר כספי. כמו כן, הסכסוך כבר עלה שלב בין הצדדים כשבזאפה ניסו לדחות את הדיון של יום חמישי בטענה שנאלצו לדחות את הגישור בשל מותו הטראגי של אבא של אחד מבאי הכוח שלהם. ובדיון שנערך השבוע, המחוזי דרש ששני הצדדים יסכמו על זהות המגשר עד לחמישי הקרוב.
המועצה הישראלית לצרכנות הסבירה בעבר שגם אם ההופעה נדחית, יש להעניק החזר כספי כי המועד לא תמיד תואם את היכולת של הלקוח להגיע.
מהמועצה לצרכנות נמסר לאתר ice כי: "העובדה כי מתנהלת תובענה ייצוגית בנושא לא מונעת מהצרכנים לממש את זכותם לקבלת החזר כספי באופן עצמאי ואין בהליך המשפטי הייצוגי המתנהל כדי לפגוע בזכות זו. המועצה לצרכנות מתנגדת בתוקף לכל פתרון שמעכב את ההחזר הכספי לצרכן מעבר לזמן סביר של שלושה חודשים מרגע חזרת עולם התרבות לפעילות. באתר המועצה לצרכנות מכתב התראה וכתב תביעה לדוגמא לשימוש הצרכנים".
מקבוצת זאפה נמסר: ''קבוצת זאפה מקפידה לפעול על פי המלצת משרד המשפטים בשיתוף עם הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, משרד הכלכלה ומשרד התרבות, ולפיכך שלחה דרך כל אמצעי ההתקשרות שהיו לרשותה, קוד מימוש למופעי מוזיקה חלופיים, אותם יוכלו לקוחותיה לממש במשך שנה מיום שובה לפעילות. במידה והלקוחות לא יממשו את הקוד הם יהיו זכאים לקבלת החזר כספי מלא בתום השנה. אנו שמחים לראות כי אחוז ניכר מהלקוחות כבר מימשו את זכותם ונהנו ממופעים חלופיים. ראוי לציין כי בית המשפט הכיר במורכבות התיק ובנכונותה של זאפה לטפל בעניין והפנה את הצדדים לגישור ולסיום התהליך. זאפה פועלת ותפעל בכל עת על פי הנחיות הרשויות ובית המשפט''.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(13):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
11.נשף רוקמירב ירוחם 06/2021/15הגב לתגובה זו0 0אני רכשתי כרטיסים למופע רוק של אביב גפן כבר לפני שנה וחצי זאפה לא החזירה לי את הכסף עבור 3 כרטיסים שרכשתי ולא רק זה אפילו לא שלחה לי כרטיסים חדשים למופע החדש שלו אני כותבת להם כבר חודש שלא קיבלתי את הכרטיסים אבל אין שום מענה או התיחסות מה עושים???סגור
-
10.איך יוצרים קשר עם התביעה על מנת להצטרף (ל"ת)חן 05/2021/12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.מונופולאריק 05/2021/11הגב לתגובה זו0 0קבוצת זאפה הפכה את שוק ההופעות למונופול שלה: מחירים גבוהים להופעה, מקומות לא שמורים מעיבים על חווית ההופעה. האמן שבוי טגם הצופים. ישוחרר המונופול לאלתר !!!!סגור
-
8.בעלים חדשיםאלה 05/2021/11הגב לתגובה זו1 0מאז שהתחלפו הבעלים , זאפה לא שווה ועוד מעט תפשוט רגל בעקבות התנהלות שלהסגור
-
7.חוסר התייחסות בכבוד ללקוחותטובה ויטלין 05/2021/11הגב לתגובה זו0 0לא הגיבו למיילים שלי. גם לא בזיכוי....שולחת כל כמה חודשים...הזוייסגור
- טען עוד
-
6.חודשים התעלמויואב 05/2021/11הגב לתגובה זו0 0שלחתי מיילים והתקשרתי ולא קיבלתי מענה לבקשה לקבל החזר כספי. רק לאחרונה קיבלתי מייל עם זיכוי להופעה.סגור
-
5.הופעות חיות רק בבארבי מכל הבחינות (ל"ת)צדק 05/2021/10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.ממתינה גם לזיכוירנה 05/2021/10הגב לתגובה זו2 0גם אני ממתינה ממרץ 2020 לזיכוי מהם. אינספור פעמים של שיחות והבטחות. איך יוצרים קשר לדבי התביעהסגור
-
3.עושים עוולאיציק עמר 05/2021/10הגב לתגובה זו0 0אני רכשתי כרטיסים להופעה והתבטלה ההופעה. פניתי אליהם וקיבלתי אופציה להזמין להופעות אחרות. והשירות היה מהיר יעיל וטוב. אמירה שהם לא בסדר היא לא נכונה.סגור
-
אצלי לא חזרו אלי. 5 פניות בכל אמצעי אפשרי. לא עונים לטל (ל"ת)חן 05/2021/12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.גנבת זאפהשיר 05/2021/10הגב לתגובה זו0 0קניתי כרטיסים להופעת דולי רנד בתחילה נם דחו הנופעה בגלל הסגר ואחכ אמרו שזה יתקיים ויודיעו על מועד ואחכ ביטלו ומאז התעלמו מהודעות גנבה פשוט גנבה ועושק ההופעות חזרו והחזר או זיכוי כספי איןסגור
-
1.זאפטה לצרכנים. כמה יהירות... התנהלות כוחנית ומגעילה.חזי 05/2021/09הגב לתגובה זו6 0מאמין שהם יצאו קרחים מכאן ומכאן. גם ישלמו בסוף וגם חלק גדול מהלקוחות לא ירצה לעשות עימם עסקים יותר.סגור
-
לא מחזירה כספים אחרי שנה וחציאהרון 05/2021/10הגב לתגובה זו1 0עושקת את הלקוחות הגיע הזמן שיטילו על זאפה קנס גבוה כדי שילמדוסגור