משפט
רמי לוי וישראייר ישלמו ביוקר? הנוסעים הגישו תביעה ייצוגית
התביעה נגד חברת התעופה מצביעה על פער משמעותי לכאורה בין המהירות שבה החברה גובה תשלומים לבין הזמן הממושך שהיא לוקחת להחזיר כספים ללקוחות, תוך הפרה לכאורה של חוק הגנת הצרכן המחייב החזר תוך 14 ימים מהביטול

תביעה ייצוגית חדשה שהוגשה נגד חברת התעופה של רמי לוי, ישראייר, חושפת לכאורה מדיניות שיטתית של עיכובים בהחזרי כספים ללקוחות שביטלו את טיסותיהם כדין, כך על פי פרסום בערוץ 14.
התביעה מצביעה על פער משמעותי בין המהירות שבה החברה גובה תשלומים לבין הזמן הממושך שהיא לוקחת להחזיר כספים ללקוחות, תוך הפרה לכאורה של חוק הגנת הצרכן המחייב החזר תוך 14 ימים מהביטול, כאשר במקרים רבים ההמתנה מתארכת לחודשים ארוכים גם לאחר אישור הביטול.
לפי הטענות בתביעה, מדובר בתופעה רחבת היקף שבה לקוחות נאלצים להתמודד עם מסכת של תשובות מעורפלות, התעלמות מפניות חוזרות ונשנות, והבטחות שווא להחזרים מהירים שאינם מגיעים. התנהלות זו מעלה שאלות קשות לגבי מדיניות החברה בניהול תזרים המזומנים שלה על חשבון כספי לקוחותיה, כאשר התסכול הגובר מצד הלקוחות מוצא את ביטויו בתלונות הולכות ומתרבות ברשתות החברתיות, בעוד החברה מצידה טרם הגיבה באופן רשמי לטענות שהועלו בתביעה.
כזכור, רק לאחרונה דווקא הממשלה אישרה מתווה להגדלת כמות הטיסות לארצות הברית וקנדה. כאמור התקבלה הצעתו של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ’ ושרת התחבורה מירי רגב, לעידוד והרחבת כמות הטיסות בין ישראל לארה”ב וקנדה.
עוד ב-
מאז פרוץ מלחמת “חרבות ברזל”, חלה ירידה של כ-40% בהיקף הטיסות בקווים אלו, מה שהוביל לעלייה חדה במחירי הכרטיסים ולפגיעה משמעותית בקשרים הכלכליים והעסקיים בין המדינות. בהתאם להחלטת הממשלה, המדינה תשתתף בחלק מהעלויות של חברות התעופה המפעילות טיסות לצפון אמריקה, במקרה בו מודל ההפעלה צפוי להיות הפסדי, בין היתר בשל אילוצים תפעוליים שהובילו לביטולי טיסות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.והאיש הזה הדליק משואה !!!ינשוף 02/2025/15הגב לתגובה זו0 0באופן אישי הוא לא מנהל את חברת התעופה כנראה הנחיות הניהול הן שלו או בידיעתו אני לא אטוס בחברה שלוסגור