משפט

הטייקון והשר מואשמים בשחיתות חמורה. השר: מתנה מחבר

שר התחבורה של סינגפור הורשע בעבירת שוחד ונדון ל-12 חודשי מאסר בגין קבלת טובות הנאה מהטייקון שהביא למדינה את מרוץ פורמולה 1. משפטו של איש העסקים החל
שרון בירקמן | 
סינגפור (צילום ויקיפדיה)
החל משפטו של טייקון המלונאות והאופנה אונג בנג סנג בן ה-78. המיליארדר נמצא במרכזה של אחת מהפרשות הפוליטיות החמורות ביותר בסינגפור מזה עשרות שנים. אונג נעצר ביולי 2023 ומואשם בשוחד ושיבוש הליכי משפט. הדיון הבא יתקיים ב-15 בנובמבר.
במרכז ההאשמות כנגד אונג קשריו עם שר התחבורה לשעבר של סינגפור, שהורשע בעבירת שוחד ונשלח ל-12 חודשי מאסר בגין קבלת טובות הנאה מאיש העסקים. העבירות בהן הורשע השר לשעבר כוללות קבלת כרטיסים למשחקי כדורגל בבריטניה, טיסות במטוסו הפרטי של אונג וקבלת כרטיסים למרוץ פורמולה 1 בסינגפור ולמחזות זמר בלונדון. עורכי דינו טענו בבית המשפט שאלה היו מתנות מחברו אונג. המקרה נחשב לשחיתות החמורה ביותר בסינגפור מאז 1986.
אונג הוא היזם שאחרי להבאת מרוץ הלילה של הפורמולה 1 לסינגפור בשנת 2008, מאמץ אליו רתם את שר התחבורה המורשע. החוזה בין החברה הסינגפורית של אונג וליגת המרוצים נחתם לראשונה בשנת 2007 והוארך ב-2012, 2017 ו-2022. החוזה הנוכחי מול רשויות המדינה יסתיים ב-2028.

סינגפור הודיעה מוקדם יותר השנה שתבחן את תנאי החוזה בעקבות החקירה. על פי נתונים רשמיים, מאז 2008 ייצרה פורמולה 1 יותר משני מיליארד דולר סינגפורי (1.5 מיליארד דולר) בהכנסות מתיירות.
אונג עומד בראש ענקית המלונאות Hotel Properties Ltd. הכוללים את מלונות ארבע העונות במלדיביים, סיישל וסינגפור. החברה היא גם יזמית של דירות יוקרה בלונדון ובסינגפור. בנוסף, הוא בעל השליטה במותג אופנת העל מאלברי (Mulberry). בלומברג מעריך את שוויו של אונג ב-1.15 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה