משפט

פסק דין תקדימי בישראל: גרושתו של איש ביטחון תוכר כאלמנתו

בית הדין הארצי לעבודה הפך את החלטת הממונה על הגמלאות והכיר בגרושתו של איש זרועות הביטחון כאלמנתו, לאחר שקבע שהשניים היו ידועים בציבור. השופטים הדגישו כי אין חובה במגורים משותפים או שיתוף כלכלי

מערכת ice | 
משפט (צילום shutterstock)
בית הדין הארצי לעבודה קיבל את ערעורה של גרושתו של איש זרועות הביטחון, והכיר בה כאלמנתו לצורך קבלת גמלת שאירים מהפנסיה התקציבית. בכך הפך בית הדין את החלטת הממונה על הגמלאות במשרד האוצר ובית הדין האזורי לעבודה, שדחו את בקשתה בעבר.
לאחר פטירתו של איש זרועות הביטחון, הגרושה פנתה לקבלת גמלת שאירים בטענה שהשניים היו ידועים בציבור למרות הגירושים, מכיוון שהמשיכו לנהל קשר זוגי וחיים משותפים לאורך השנים. עם זאת, הממונה על הגמלאות דחה את בקשתה, בטענה שלא הוכח כי ניהלו משק בית משותף בשלוש השנים האחרונות לפני מותו. נטען כי השניים גרו בדירות נפרדות ושהיה קיים הסכם גירושים ביניהם.
בעקבות זאת, האישה, באמצעות עו”ד אבי גפן, הגישה ערעור לבית הדין האזורי לעבודה, שם שוב נדחתה בקשתה בנימוק שהממונה פעל במסגרת שיקול דעתו הסביר. אך בערעור שהגישה לבית הדין הארצי, הפך ההרכב את ההחלטה. השופטים ציינו שהטופס לתביעת גמלת שאירים לא אפשר כלל אפשרות לציין שהמבקשת היא ידועה בציבור, והדגישו כי הסבריה של האישה היו סבירים.
לדברי השופטים, ההגדרה של ידועים בציבור לצורך גמלת שאירים אינה דורשת מגורים משותפים או שיתוף כלכלי מלא, ולכן יש להכיר באישה כאלמנתו של המנוח. עו”ד גפן הדגיש את חשיבות פסק הדין, המרחיב את ההכרה בזכויות ידועים בציבור במקרים דומים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה