משפט

היועמ''שית נגד לוין: "האמת צריכה להיאמר"

היועמ''שית נאמה בטקס הפרישה של השופט פוגלמן. ומתחה ביקורת על ההחלטה שלא למנות נשיא לבית המשפט העליון, ברמז עבה על השר לוין שנכח במקום ״המשמעות של בית משפט עליון מוחלש או מותש בשל דילולו היא שלטון ללא בקרה"
דורון בלוך |  1
גלי בהרב-מיארה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, נאמה היום בטקס הפרישה של השופט עוזי פוגלמן. בדבריה, נאמה בתקיפות ובביקורתיות על ההחלטה שלא למנות נשיא לבית המשפט העליון.
״המשמעות של בית משפט עליון מוחלש או מותש בשל דילולו היא שלטון ללא בקרה. פגיעה בזכויות אדם בהכרח; והתעצמותן של תופעות מסוכנות – כמו קידום מקורבים על בסיס קשרים ולא על בסיס כישורים; אי-שוויון בהשתתפות בנטל המלחמה, מחד, ובהנאה ממשאבי המדינה, מאידך;  ושחיתות שלטונית. תופעות שתוצאתן המתחייבת היא פגיעה באזרחי המדינה ובחוסנה של המדינה" אמרה מיארה .
עוד הוסיפה לומר "האמת צריכה להיאמר –  נשיא בית המשפט העליון הוא לא עוד מינוי בכיר בשירות הציבורי. הוא ראש הרשות השופטת, אחד מסמלי השלטון במדינה. מצב שבו הרשות השופטת פועלת בלי ראש קבוע במשך כשנה הוא בלתי נסבל מבחינה משטרית".
כמו כן הסבירה בדבריה כי "הנזקים הנגרמים כתוצאה מהחלשת המערכת המשפטית ומפגיעה בעצמאותה אינם נעצרים בכותלי האולמות הללו. מדובר בפגיעה בכל תחומי החיים והחברה – בתחום הכלכלי, בתחום החברתי והשוויון בחלוקת הנטל והמשאבים, בתחום המדיני והבין-לאומי, ועוד ועוד".

בסיום דבריה אמרה "החוסן הלאומי, המדיני והכלכלי של המדינה חשובים מאי פעם בתקופה זו של מלחמה. הפגיעה ברשות השופטת בעת הזו מזיקה במיוחד, אינה אחראית ומנוגדת לאינטרס הלאומי. ייצוב מערכת המשפט והקפדה על עצמאותה הם צו השעה״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עכבה מאחל לך שהציבור יעשה בך שפטים
    מדביר שרצים 10/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכבה מאחל לך שהציבור יעשה בך שפטים
    סגור