משפט

"התנהגות של מאפיה במשטרה": תביעת ענק הוגשה נגד מפקד המחוז

תביעה של 3 מיליון שקל בגין התנהלות בלתי הולמת, הוגשה נגד ניצב אמיר ארזני מפקד מחוז ירושלים במשטרה. התובעים שני פרשי משטרה לשעבר שטוענים להתעמרות ממושכת מצידו של ארזני: "התנהגות של מאפיה בתוככי משטרת ישראל"
מערכת ice |  1
משטרת ישראל (צילום shutterstock)
שני פרשי משטרה לשעבר הגישו תביעה על 3 מיליון שקל נגד המשטרה ונגד ניצב אמיר ארזני, מפקד מחוז ירושלים, בטענה להתעמרות ופיטורים שלא כדין. התובעים, כפיר שי ודוד חנוני, טוענים כי: "המערכת הכריזה עליהם מלחמה" בעקבות תלונתם.
על פי הפרטים שפורסמו לראשונה בכלכליסט התביעה, אשר מתבססת על דו"ח חריף של נציבות הקבילות, שקובע כי: "סילוקם המיידי מהיחידה על ידי ארזני לא עומד בנדרש על פי ההוראות".

ניצב אמיר ארזני מפקד מחוז ירושלים, צילום: דוברות משטרת ישראל
לטענתם, בחודש אוגוסט 2019 השניים קיבלו את ההודעה בדבר ההחלטה שהם צריכים לעזוב את היחידה "באופן משפיל, בבושת פנים". במהלך שיחת ההדחה, שהייתה לדבריהם "מארב מתוכנן ומתוזמן", התברר להם כי ארזני פעל בניגוד לכללי המינהל התקין.
התביעה מציינת כי: "נעשו פגמים בולטים בהליך ההדחה", ושהיה חשד לביצוע עבירה. לאחר שהוחזרו לתפקידיהם, השניים חוו התנכלויות ממושכות, כולל מינוי קצין בודק שזומן "כדי לקעקע את אמינותם". נציבות הקבילות קבעה כי: "עצם העובדה שההליכים נסגרו בלא אשמה מעלה חשש כבד שפתיחתם לא נעשתה משיקולים מקצועיים".
ניצב ארזני, שהשיג את המינוי בנסיבות מעוררות מחלוקת, נותר בתפקידו למרות ההאשמות החמורות. לדברי התובעים: "הנבל הראשי זכה בפרס, בעוד 'החבר'ה הטובים' סולקו בבושת פנים". המקרה מדגיש את הקשיים במערכת אכיפת החוק ואת השפעות המינויים הנוכחיים במשטרה.
מטעם המשטרה נמסר בתגובה: "ככל שנדרש, נשיב לבית המשפט ולא באמצעות אמצעי התקשורת".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תביעה
    משה 09/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאחל להם הצלחה
    סגור