משפט

טרגדיה בבית המשפט: אביו של סולומון טקה ניסה להתאבד

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את הערעור שהגישה מח"ש על זיכויו של קצין המשטרה שירה למוות בסלומון טקה לפני יותר מחמש שנים. השופטים קבעו שההתנהלות של הקצין הייתה ראויה, כיוון שהיה נתון בסכנת חיים מידית וממשית בזמן האירוע. אביו של סלומון טקה ניסה לקפוץ אל מותו מקומה שלישית
מערכת ice | 
סלומון טקה (צילום טוויטר: עדכוני ynet)
כמעט אסון בבית המשפט. אביו של סלומון טקה שנורה ב-2019 למוות ע״י קצין משטרה ניסה לקפוץ היום (שלישי) מקומה שלישית בבית המשפט לאחר שנדחה הערעור על הקצין שירה למוות בבנו.
בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את הערעור שהגישה מח"ש על זיכויו של קצין המשטרה שירה למוות בסלומון טקה לפני יותר מחמש שנים. השופטים קבעו שההתנהלות של הקצין הייתה ראויה, כיוון שהיה נתון בסכנת חיים מידית וממשית בזמן האירוע. 

אביו של סלומון טקה יצא בזעם מהדיון ואמר ש"הכול זה גזענות. השופטים גזענים, המשטרה גזענים. כולם גזענים. סלומון נרצח". בית המשפט דחה את הערעור פה אחד, וקבע כי אף שהירי היה שגוי מבחינה מקצועית, אין בכך כדי להביא להרשעה בעבירה של גרימת מוות ברשלנות.
מח"ש טענה כי ההכרעה מעבירה מסר שגוי לשוטרים ולציבור הרחב, ועלולה לסכן חיי אדם בעתיד. עם זאת, השופט ד"ר זאיד פלאח קבע בזיכוי המקורי כי גרסת הקצין נמצאה אמינה ונתמכת בראיות.
הסנגור של הקצין דגש על כך שהיה נתון בסכנת חיים ממשית, והיה זכאי להגנה עצמית. הוא הוסיף שהמקרה הטרגי נבע מהתנהגות עבריינית של סלומון טקה וחבריו, ולא מאפליה על רקע צבע עור.
לאחר דחיית הערעור, עו"ד מטעם משפחת טקה אמר שהם מכבדים את ההחלטה אך מאוכזבים ממנה. הם סבורים שהיו כשלים מהותיים בהתנהלות השוטר, והיו מקווים שבית המשפט היה מעביר מסר חד-משמעי ששוטר אינו מעל לחוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה