משפט

אילון מאסק נכנע לבית המשפט ו-X תחדש את הפעילות בברזיל

לאחר שסגרה את משרדיה בברזיל והגישה אליה נחסמה בתחילת החודש, X משנה כיוון. עורכי דינה הודיעו כי ימנו נציג משפטי מקומי ויצייתו להנחיות האחרות של בית המשפט העליון במדינה
שרון בירקמן | 
אילון מאסק (צילום shutterstock)
בית המשפט העליון בברזיל ביקש בשבת מהרשת החברתית X, בבעלות אילון מאסק, להגיש מסמכים המוכיחים את זהות הנציגה המשפטית החדשה של החברה במדינה. זאת, לאחר שעורכי הדין של הפלטפורמה הודיעו כי החברה תתחיל לציית לצווי בית המשפט במטרה לחדש את פעילותה בברזיל.
X הושעתה מברזיל בסוף אוגוסט לאחר שלא עמדה בצווי בית המשפט בכל הקשור לניטור דברי שנאה בפלטפורמה. למרות שבהתחלה סירבו לשתף פעולה עם הרשויות בברזיל, נראה שבימים האחרונים נציגי החברה נסוגו מעמדתם והודיעו שיעמדו בדרישות בית המשפט. 

ביום שישי בערב הודיעו עורכי הדין של הפלטפורמה כי X מינתה נציגה משפטית מקומית בברזיל, בהתאם לדרישת בית המשפט. בעקבות זאת, השופט אלכסנדר דה מוראס נתן לחברה חמישה ימים להגיש רישומים מסחריים ומסמכים נוספים לאישור המינוי. החוק הברזילאי מחייב חברות זרות למנות נציג משפטי על מנת לפעול במדינה. הנציג נושא באחריות המשפטית המקומית מטעם החברה. ל-X היה נציג משפטי עד אמצע אוגוסט, אז סגרה החברה את משרדיה במדינה ופיטרה את אנשיה, זאת במסגרת חילוקי דעות נמשכים עם בית המשפט.
X נדרשה בנוסף גם לחסום חשבונות מסוימים המעורבים בחקירה סביב דברי שנאה ודיסאינפורמציה ולשלם קנסות של מעל שלושה מיליון דולר. X סירבה לציית לדרישות, אך כעת עורכי דינה הודיעו שתשלם את הקנסות ותתחיל לחסום את החשבונות כפי שהתבקשה.
X  והמנכ"ל אילון מאסק עלו על מסלול התנגשות עם בית המשפט העליון של ברזיל באפריל, לאחר שבית המשפט העליון הורה לחברה להשעות עשרות חשבונות מהפלטפורמה עקב הפצת מידע כוזב. בתגובה להחלטת בית המשפט על חסימת הרשת החברתית במדינה מחודש אוגוסט אמר מאסק כי "חופש הביטוי הוא אבן היסוד של הדמוקרטיה, ופסבדו-שופט שלא נבחר בברזיל הורס אותו למטרות פוליטיות."
בתחילת החודש נחסמה הגישה לרשת החברתית בברזיל, אחד מהשווקים המרכזיים של X עם מעל 40 מיליון משתמשים פעילים. זאת, לאחר שהרכב מורחב של בית המשפט העליון הצביע פה אחד בעד עמדת השופט דה מוראס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה