משפט

בעקבות תחקיר "הנוכלים": עורך הדין המפורסם יחזיר כסף ללקוחות

עו"ד אייל בסרגליק, שהתמודד בשנה על ראשות לשכת עורכי הדין ונחשף כי גבה לכאורה שכר טרחה מופרז של מאות אלפי שקלים מלקוחות – ישיב חלק מהסכום בהוראת בית המשפט. משרד עו"ד בסרגליק בתגובה: "יש הערכת חסר מופרזת למורכבות התיק, נגיש ערעור"
מערכת ice |  1
אילוסטרציה (צילום shutterstock, pixabay)
בתחילת 2023 סערה המדינה לאחר שנודע שעורך דין אייל בסרגליק, שהתמודד על ראשות לשכת עורכי הדין, גבה לכאורה תשלום מופרז מלקוחות. הלקוחה המפורסמת מהם היתה אלמנתו של יורי וולקוב ז"ל, שנדקר במעבר החציה בחולון על ידי רוכב אופנוע.
בעקבות הפרשה שודר תחקיר "הנוכלים" בקשת 12 בו התראיינו בני הזוג קרולינה ורחמים פדלון שסיפרו שגבה מהם שכר טרחה מופרז. לאחר המקרה הגיש דווקא עו"ד בסרגליק תביעה נגד השניים בטענה שלא קיבל מהם את מלוא שכר הטרחה. כעת ניתן פסק הדין בבית המשפט השלום בחדרה לפיו ישיב עורך הדין חלק מהסכום לנתבעים.
 
אתר N12 פרסם כי בית המשפט דחה את רוב טענותיו של עו"ד בסרגליק, וקיבל את התביעה שכנגד של הזוג. הוא חויב להשיב להם כ-160 אלף שקלים מתוך שכר הטרחה ששילמו לו, בצירוף ריבית והצמדה. בנוסף, ישלם הוצאות משפט בסך 15,000 שקלים. במקביל, קיבל השופט חלקית את טענתו של בסרגליק ללשון הרע, וחייב את בני הזוג בסכום של 5,000 שקל.
עורך הדין משה בן-ארוש שייצג את הזוג פדלון הגיב ל-N12: בית המשפט שמע את כל הצדדים כולל את עדותו של עורך הדין אייל בסרגליק וכעת קביעה שאינה משתמעת לשני פנים ולפיה על עו"ד בסרגליק להחזיר את שכר הטרחה שקיבל וגם לשלם הוצאות עבור מה שגרם לבני הזוג. אני מברך את החלטת בית המשפט, היא נכונה היא ראוייה והצדק סוף סוף נעשה".
ממשרד בסרגליק נמסר בתגובה: "אנו מכבדים את בית המשפט, ועם זאת אין מנוס מלומר כי נפלו שגיאות קשות וחד משמעיות בפסק הדין, ובכוונתנו להגיש ערעור. כך למשל, יש הערכת חסר מופרזת עד מאד, לגבי היקף העבודה שבוצעה, תוכנה וכן לגבי שכר הטרחה ההולם אותה. זהו תיק מורכב, ובמסגרת העבודה בו נדרשו מאות שעות עבודה, ועל כך מעידים כמויות ההקלטות, המיילים, הקלסרים הרבים והחומר העצום שממנו בית המשפט התעלם.
"אנו מקפידים על שירות משפטי מעמיק, ובמיוחד בסיטואציות מורכבות וענפות כמו בתיק זה, ולצערנו בית המשפט טעה לחלוטין בקביעתו לגבי מורכבות זו תוך שהוא מציין "אחי פליליסט אני יודעת כמה אתם לוקחים" נתון שאינו רלוונטי לחלוטין לתיק שבפניו.
"בניגוד לנטען, תביעת שכה"ט הוגשה טרם הגשת התלונות ללשכה (שנדחו על ידי הלשכה) ובהן נטען בכזב שמשרד בסרגליק יחד עם כל עורכי הדין שייצגו את בני הזוג אי פעם, עשקו אותם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יצור מגעיל
    מומין 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העיקר מפרסם עצמו כצדיק מקצוען
    סגור