משפט

אכיפה קשה בדרך: הפרקליטות והמשטרה בישראל לוקחות "צעד קדימה"

עונת הכדורגל בישראל התחילה לאחרונה ונראה שהרשויות בישראל מבינות כי התקופה המתוחה במדינה מאז המלחמה, היא קרקע פורייה לגילויי גזענות במגרשים. לאור זאת, במשרד המשפטים פרסמו את התוכנית החדשה שלהם לטיפול בנושא
מערכת ice | 
תביעה (צילום shutterstock)
מלחמת חרבות ברזל נמשכת כבר כמעט שנה בישראל, ולא נראה כי סיומה נראה באופק הקרוב. לא פעם היינו עדים לגילויי גזענות קשים, שלעתים נובעים מהמתח הקשה, שגם כך קיים ביתר שאת במגרשי הכדורגל.
לאחר שהתחילה עונת הכדורגל בישראל לאחרונה, פרסמו במשרד המשפטים את התוכנית שלהן לעונה הקרובה, בכל הקשור לאכיפה בנושא הגזענות. בפרסום התוכנית אמרו במשרד המשפטים כי לקראת עונת 2024-2025, הם "לקחו את זה צעד קדימה.
"ליגת הכדורגל לשנת 2024-2025 יצאה לדרך, אז לקחנו את זה צעד קדימה - אנחנו אומרים לא לגזענות! עם פרויקט חדש במגרשי הכדורגל". פרסמו במשרד המשפטים והוסיפו כי הם, פועלים ל"שיתוף פעולה נרחב יוצא לדרך במטרה למגר את תופעת הגזענות במגרשים, בהובלת  היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות  במשרד המשפטים ובשיתוף פרקליטות המדינה, ההתאחדות לכדורגל בישראל, מנהלת הליגות לכדורגל - IPFL, משרד התרבות והספורט  ומשטרת ישראל".
עוד אמרו כי "הפרויקט יתמקד בשלושה מישורים: הגברת האכיפה כנגד גזענות באמצעות משטרת ישראל ופרקליטות המדינה. הכשרות למניעת גזענות במחלקות נוער ובקבוצות האוהדים בידי עמותת 'מצמיחים' המתמחה בשינוי נורמות במאבק באלימות וגזענות. קמפיין משותף להעלאת המודעות למאבק בגזענות במגרשי הספורט".
"ומי משתתף? לאחרונה נפגשנו עם נציגי מועדון כדורגל מכבי חיפה Maccabi Haifa FC ו מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים - F.C. Beitar Jerusalem, ובקרוב גם עם מועדון הכדורגל הפועל באר שבע - Hapoel Beer Sheva FC". הוסיפו.
לסיום, כתבו: "המפגש המסכם שהתקיים השבוע נערך בהשתתפות נציגי הקבוצה הבוגרת - גדי קינדה ועלי מוחמד. אנו קוראים לכל אוהדי הכדורגל להצטרף למאבק בגזענות, ולעודד ספורטיביות, כבוד, ושוויון הדדי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה