משפט

ביהמ"ש הרשיע זוג הורים שלא שילבו את בנם בלימודי ליב"ה

לא למדתם ליב"ה? כנראה שהסתבכתם עם החוק. שופטת בית המשפט הרשיעה זוג הורים שהפרו את חוק לימודי חובה. ההורים הודו בעובדות אך טענו לזכותם החוקתית כי בחירתם היא לחנך את ילדם ללא פיקוח המדינה

דוד זולדן | 
חינוך דתי (צילום shutterstock)
הורים בקריית מלאכי הופתעו לגלות שהורשעו בהפרת חוק לימוד חובה: "זלזול בחובה החוקית והמוסרית", כך לפי החלטת ביהמ"ש. בית המשפט בקריית מלאכי הרשיע זוג שסירב לשלוח את בנם למסגרת חינוכית ולאחר שהשניים הודו בעובדות אך טענו כי זכותם לחנך את ילדם ללא פיקוח המדינה, השופטת הדפה את הטענות והדגישה כי מדובר בעבירה חמורה.
שופטת בית המשפט לעניינים מקומיים בקריית מלאכי, רבקה שורץ, הרשיעה את זוג ההורים שלא שלחו את בנם למסגרת חינוכית מתחילת שנת הלימודים תשפ"ב, תוך הפרת חוק לימודי חובה. ההורים הודו בעובדות אך טענו לזכותם החוקתית לחנך את ילדם ללא פיקוח המדינה.
עיריית קריית מלאכי האשימה את ההורים בעשיית דין עצמי ובמניעת השתתפות בנם במסגרת חינוכית מאז שנת תשפ"ב וביקשה להרשיע את ההורים בהישען על הודאתם בכתב האישום, וציינה כי ההורים לא ניסו לבקש אישור לחינוך ביתי, כפי שנדרש בחוק. ההורים, מצדם, טענו לזכותם לחנך את בנם לפי השקפת עולמם וביקשו להיות מזוכים או להכיר במעשיהם כ"זוטי דברים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה