משפט

"מיידוף הישראלי" מייק בן ארי נידון ליותר משמונה שנות מאסר

אחת מהונאות המשקיעים החמורות בישראל, שפגעה במאות משקיעים, מגיעה לסופה עם הטלת עונש מאסר על מייק בן ארי, "מיידוף הישראלי"; ירצה בפועל כשבע שנים לאחר הפחתת פרק הזמן ששהה במעצר
שרון בירקמן | 
משפט (צילום shutterstock)
השופט בני שגיא מבית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (ראשון) עונש של שמונה שנים ותשעה חודשים על מייק בן ארי, שהורשע על פי הודאתו בחודש מרץ בהונאת משקיעים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. העונש הוטל לאחר שבן ארי הודה במרץ 2023 בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמכים בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות ועבירות הלבנת הון.
בן ארי, הבעלים והמנהל של חברת ההשקעות EGFE, הודה במסגרת הסדר הטיעון בהליך הגישור שגייס מאות מיליוני שקלים ממאות משקיעים, תוך הבטחות שווא לתשואה חריגה כתוצאה מהשקעות בסיכון נמוך והצגת מצגים כוזבים בדבר אופי ההשקעה ונזילות כספי המשקיעים. בפועל, נהג בכספי המשקיעים כאילו היו רכושו הפרטי, שילם לחלק מהמשקיעים באמצעות כספי משקיעים אחרים (תרמית פירמידה), והשתמש בכספים לצרכיו האישיים, כולל רכישת נדל"ן.

בן ארי נמלט מישראל באמצעות דרכן מזויף במאי 2021. הוא הוסגר לישראל בדצמבר 2022 והגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות בחודש מרץ השנה. כחלק מההסדר נקבע טווח ענישה של חמש עד 9.5 שנות מאסר. במסגרת קביעת העונש בתוך טווח הענישה המוסכם, הסכימו הצדדים כי בית המשפט ישקול את הפרמטרים הבאים: סכום הכסף שהוחזר או יוחזר לקורבנות העבירה; תרומתו של בן ארי לסכומים שיוחזרו ומידת שיתוף הפעולה שלו עם הנאמן. כספים שיוחזרו כתוצאה מפעילות המדינה בלבד לא יילקחו בחשבון. 
בן ארי ירצה בפועל כשבע שנות מאסר עקב הפחתת מעצר של כשנתיים אותן כבר ריצה במעצר בארץ ובחו"ל.
בפרשה הוגשו 840 תביעות חוב, מתוכן 815 על ידי משקיעים, בסכום שולל של כ-811 מיליון שקל. היקף תביעות החוב שאושר הוא כ-335 מיליון שקל, מהם נגבו עד היום שבעים מיליון שקל בלבד. הנאמן יחלק לנושים דיבידנד בסכום כולל של 50 מיליון שקל לאחר שיושג סיכום בנוגע לתביעות החוב של מס הכנסה, העומדות היום על מאה מיליון שקל.
"הנאשם לא נקלע לסיטואציה, אלא הגה אותה, יצר אותה, תפעל אותה והונה במסגרתה כמעט אלף משקיעים שנתנו בו אמון מלא. הנאשם אינו בעל אופי מרצה, אלא אדם מניפולטיבי, מתוחכם ובעל יכולות שכנוע אדירות", כתב השופט שגיא בהכרעת הדין.
עורכי הדין איתן ארז ומור בן שושן, המייצגים קבוצה של מאות נושים, ציינו בתגובה כי העונש נחשב לקל יחסית בהשוואה לעונשים שמוטלים על הונאות דומות בארצות הברית. "ישראל היא גן עדן לנוכלים",  מסרו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה