משפט

האם מחליטים בשבילכם מה לקנות ברשת? תביעת הענק חושפת

חברת yelp המפעילה אתר ביקורות לשירותים ומוצרים טוענת כי גוגל משתמשת בכוחה כמונופול בשוק מנועי החיפוש, כדי לקדם מוצרים שלה ולתעדף אותם בחיפושים של המשתמשים
מערכת ice | 
בלק פריידי (צילום shutterstock)
הענקית גוגל עומדת בפני ימים לא פשוטים, לאחר פסיקת בית המשפט בארצות הברית, שקבע כי גוגל היא מונופול בשוק מנועי החיפוש. לא זו אף זאת, השופט אף קבע כי גוגל השתמשה בכוחה האדיר כמונופול בשוק, כדי לשמר את המצב בו לא קיימת כמעט תחרות בשוק.
כזכור, אף נחשף באותה פסיקה כי גוגל ביצעה תשלומי בסכומי עתק לחברות ענק כמו אפל וסמסונג, במטרה לקדם את מנוע החיפוש שלה בדפדפנים. במערכת המשפט האמריקאית עדיין שוקלים כיצד להעניש את גוגל, כאשר עונשים כבדים ומשמעותיים נמצאים על הפרק.
היום (חמישי) פורסם כי גוגל ממשיכה להסתבך ותביעה נוספת הוגשה נגדה, הפעם מטעמה של חברת yelp. התביעה הוגשה בטענה כי גוגל משתמשת בכוחה כמונופול בשוק מנועי החיפוש, כדי לתעדף מוצרים מטעמה בחיפושים של המשתמשים. בכך מגדילה גוגל את הסיכוי משמעותית שהמוצר שהיא מעוניינת לקדם אותו יימכר.
בתביעה טוענת yelp כי גוגל עושה מאמצים אדירים כדי למנוע את התחרות בשוק ואף כינתה את אופן הפעולה של גוגל כ"מזימה". עוד נכתב בתביעה כי גוגל מונעת מעסקים את האפשרות להגיע ללקוחות, אם אותם עסקים לא שילמו לגוגל עבור האפשרות הזו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה